Audi E-Tron GT - Trzecie w kolejce
We wrześniu poznaliśmy pierwsze Audi o napędzie elektrycznym, które wejdzie do produkcji masowej. A to tylko początek planów niemieckiej marki: w ciągu siedmiu najbliższych lat liczba modeli elektrycznym na zwiększyć się do kilkunastu. Jednym z nich ma być stylowa limuzyna, którą już dzisiaj zapowiada koncept E-Tron GT.
Koncept o długości 496 centymetrów zbudowano na aluminiowo-stalowej platformie z 2,9-metrowym rozstawie osi, którą dzieli z modelem Taycan ze stajni Porsche. Czteroosobowa maszyna z sylwetką przypominającą coupe wielkością i proporcjami zbliża się do modelu A7. Pod dachem wykonanym z włókien węglowym mieści cztery osoby oraz spory bagaż: tradycyjny bagażnik z tyłu ma 450 litrów pojemności, a dodatkowy bagażnik z przodu zapewnia kolejne 100 litrów. Po jednym silniku elektrycznym umieszczono na tylnej i przedniej osi, a w podłodze między osiami upchnięto paczkę baterii.
E-Tron GT legitymuje się mocą systemową sięgającą 590 koni mechanicznych, która rozdzielana jest pomiędzy poszczególne osie i koła w zależności od sytuacji. Auto docelowo ma rozpędzać się do 100 km/h w czasie 3,5 sekund i do 200 km/h w czasie w przedziale 12-13 sekund. Prędkość maksymalna będzie ograniczona do 240 kilometrów na godzinę. Baterie auta mają charakteryzować się pojemnością ponad 90 kWh, która ma zapewniać zasięg przekraczający 400 kilometrów (według norm WLTP). Baterie będzie można ładować na kilka sposobów, w tym w czasie jazdy podczas hamowania. Audi wylicza, że aż w 90% operacji hamowania nie będziemy korzystać ze zwykłych hamulców, ale z systemu odzyskiwania energii kinetycznej.
Koncepcyjne Audi E-Tron GT można oglądać na tegorocznym salonie samochodowym w Los Angeles, który dla zwykłych zwiedzających będzie otwarty do dziewiątego grudnia. Seryjne E-Tron GT ma być gotowe do produkcji przed końcem 2020 roku. Do tego czasu do klientów trafią już SUV'y E-Tron oraz model E-Tron Sportback, który czeka jeszcze na premierę. Do końca roku 2025 w ofercie Audi ma pojawić się aż dwanaście nowych modeli o napędzie elektrycznym. Wśród nich będą również auta segmentów B i D, dla których bazą będzie nowa platforma, przygotowywana wspólnie z Porsche - Premium Platform Electric.
Źródło/zdjęcia: Audi Audi E-Tron GT na forumPorsche Taycan na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum