Volvo XC90 - Ofensywa hybryd
Volvo, które w ciągu ostatnich lat wyrobiło sobie mocną pozycję wśród producentów crossoverów, odświeża katalog swoich produktów. Do wejścia na rynek szykuje się zmodernizowane XC90, największy SUV szwedzkiej marki, od którego zaczęła się rewolucja prowadząca do operacyjnego i finansowego odmłodzenia w skali całej firmy.
Obecne XC90 zadebiutowało w 2014 roku. Od tamtego czasu znalazło ponad 320 nabywców na całym świecie i podzieliło się zdobyczami technologicznymi oraz stylistycznymi z kilkoma mniejszymi modelami. Po operacjach modernizujących maszyna może pochwalić się między innymi nową osłoną chłodnicy, większym wyborem felg i kolorów nadwozia. Największymi zmianami w kabinie będzie sześciomiejscowa opcja w układzie 2+2+2 (w sprzedaży pozostaną wydania cztero-, pięcio- i siedmiomiejscowe), a także możliwość wyboru tapicerki z wełny.
Największa zmiana technologiczna objęła warianty napędzane silnikami wysokoprężne, które zamienią się teraz w modele hybrydowe. Z oferty zniknie oznaczenie D5, a pojawi się B5, odnoszące się do Diesli wspomaganych silnikiem elektrycznym. Tym sposobem na rynek trafi pierwsza hybryda Volvo typu mild-hybrid, w której wykorzystywany jest lekki akumulator 48V, ładowany wyłącznie za pomocą układu odzyskującego energię podczas hamowania. Nowe, zelektryfikowane układy napędowe mają zapewniać zmniejszenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych związków nawet o 15%.
W katalogu zmodernizowanego XC90 znajdziemy również pełnowymiarową hybrydę T8 Twin Engine oraz znane do tej pory warianty benzynowe. Auto dostępne będzie z rozbudowanymi asystentami kierowcy, jak City Safety, Autobrake, Blind Spot Information i Oncoming Lane Mitigation, a pokładowy system infotainment Sensus dostępny będzie teraz zarówno z oprogramowaniem Apple Carplay, jak i Android Auto. Produkcja XC90 po zmianach ruszy w maju w fabryce Torslanda w Szwecji, skąd maszyna będzie rozprowadzana po całym świecie.
Źródło/zdjęcia: Volvo Cars Volvo XC90 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum