
Sbarro Renner - Duch sportowca
Niekończące się pomysły 80-letniego Franco Sbarro i jego uczniów każdego roku przynoszą nam nietuzinkowe maszyny o charakterze sportowym lub użytkowym. Prototypy francuskiego konstruktora budzą skrajne emocje i równie często spoglądają w przeszłość, co w przyszłość. Najnowszy z nich to coupe Renner, nawiązujące do ścigaczy lat sześćdziesiątych.
Model Renner powstał w szkole Sbarro w Montbeliard, której uczniowie budują auta swoich marzeń nieprzerwanie od kilku lat. Tym razem marzyło im się sportowe coupe w stylu wyścigowych samochodów z lat sześćdziesiątych ubiegłego stulecia, a konkretnie jednego: Porsche 904 Carrera GTS. Niemiecką maszynę przygotowano na sezon 1963, w którym początkowo zasilana była czterocylindrowym boxerem o pojemności prawie dwóch litrów i mocy około 185 koni mechanicznych przy masie auta w okolicach zaledwie 650 kilogramów. Na wyścigi prototypów Porsche przygotowało również wersje z silnikami o sześciu i ośmiu cylindrach.

Za projekt Renner odpowiada grupa dwudziestu czterech studentów szkoły Sbarro, którzy z pracami - od pierwszych szkiców do gotowego, jeżdżącego auta - uwinęli się w czasie zaledwie pięćdziesięciu sześciu dni. Samochód zbudowano na rurowej ramie, a jego karoserię wyprodukowano z włókien szklanych. Coupe nie tylko kształtami nawiązuje do klasycznego Porsche 904. Jego twórcy zadbali także o to, aby technologicznie był jak najbliższy oryginału. Do jego napędu zaprzęgnięto umieszczony centralnie silnik od Subaru, motor z modelu WRX STI. To czterocylindrowy boxer o pojemności dwóch i pół litra, który połączony jest z turbosprężarką.

Napęd w najnowszym prototypie Sbarro przenoszony jest wyłącznie na tylną oś za pośrednictwem ręcznej skrzyni o pięciu biegach. Moc około trzystu koni mechanicznych przy masie około 940 kilogramów będzie gwarantować świetne osiągi, ale samochód nie przeszedł jeszcze tak intensywnych testów, aby mówić o konkretnych liczbach. Renner to nie jedyne dzieło studentów Sbarro, jakie zbudowano w tym roku. Druga maszyna to bolid Miles, który również inspirowany był samochodami wyścigowymi sprzed kilku dekad.

Model Miles powstał w jeszcze krótszym czasie, niż Renner: zaledwie około czterdziestu dni. Samochód wzorowany był na bolidach, które w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych startowały w słynnym Indianapolis 500 w USA. W odróżnieniu od nich maszyna mieści pod gołym niebem kierowcę i pasażera, których chroni tylko niewielka owiewka. Pojazd napędzany jest umieszczonym z przodu, doładowanym silnikiem BMW o sześciu cylindrach w rzędzie mocy około trzystu koni mechanicznych. Napęd na tylną oś przenosi ręczna skrzynia o pięciu biegach.
Źródło/zdjęcia: Espera Sbarro Montbeliard, gims.swiss Sbarro Renner na forumSbarro Miles na ForumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum