Aktualności
14.05.2019

Citroen 19_19 Między stuleciami

Citroen zaprezentował swój kolejny koncept, który ucieleśnia wizję bardziej odległej przyszłości motoryzacji i przypieczętowuje setną rocznicę działalności marki. Maszyna o oznaczeniu 19_19 to pomysł na luksusową kapsułę, która uskuteczniałaby ucieczki z miejskiego zgiełku i zapewniała swoim pasażerom nowe, niezwykłe wrażenia.

Citroen 19_19, który w ten weekend stanie na targach VivaTech w Paryżu, inspirowany był lotnictwem i architekturą wnętrz. Do pierwszego nawiązywać mają między innymi opływowe kształty przeszklonego nadwozia, do drugiego wygląd, aranżacja i materiały kabiny. Koncept rozciąga się na platformie z aż 3,1-metrowym rozstawem osi i mierzy blisko 4,7 metra długości. W przygotowaniu kół i ogumienia udział wziął Goodyear, od którego wyszło między innymi trzydziestocalowe ogumienie (koła mają aż 913 milimetrów średnicy), zintegrowane z nietypowymi felgami, na których umieszczono nieruchome logo Citroena.

Citroen 19_19

Kabina konceptu 19_19 to resorowany hydraulicznie pokój na kołach z siedzeniami o różnych kształtach i funkcjach. Jeden z foteli zarezerwowano dla kierowcy, choć pojazd może poruszać się również autonomicznie dzięki systemom sztucznej inteligencji i zastępom czujników, jak dwa systemy LIDAR na dachu. Kierownicę wykonano z mineralnej żywicy, która przypomina marmur. Samochód korzysta między innymi z adaptacyjnego zawieszenia Progressive Hydraulic Cushions, przeziernych wyświetlaczy z elementami rozszerzonej rzeczywistości, systemów sterowania głosem w jednym z 40 języków oraz systemem obsługi pasażerów Personal Assistant, w ramach którego obchodzi się bez dodatkowych ekranów oraz elementów sterowania.

Citroen 19_19

Podwozie konceptu skrywa elektryczny układ napędowy z bateriami o pojemności 100 kilowatogodzin, mieszczonymi w podłodze. System obejmuje dwa silniki elektryczne, po jednym z przodu i z tyłu, które dostarczają maksymalnie 340 kilowatów - 462 koni mechanicznych - oraz 800 niutonometrów. Citroen 19_19 ma rozpędzać się do setki w czasie pięciu sekund i rozwijać prędkość maksymalną 200 kilometrów na godzinę. Zasięg auta skalkulowano na 800 kilometrów (według norm WLTP). Koncept będzie można zobaczyć na własne oczy już w najbliższy czwartek podczas paryskiego VivaTech, dedykowanego innowacjom i nowym technologiom, które potrwa trzy dni.

Skomentuj na forumUdostępnij