Aktualności
21.05.2019

Renault Megane RS Trophy-R Ulubione miejsce

Sportowe odmiany Megane nie przestają robić tego, co sportowe odmiany Megane robią najlepiej: bić rekordów okrążeń blisko 21-kilometrowego Nordschleife. Na torze, który w ostatnich miesiącach przeszedł istotne modernizacje, swoje umiejętności zaprezentowało najnowsze Megane w wersji RS. W wersji Trophy. W wersji R. Megane RS Trophy-R.

Trophy-R to już drugi stopień ekstremizacji współczesnego Megane RS, które w bazowej wersji z 1,8-litrowym silnikiem o mocy 280 koni mechanicznych oraz układem obu osi skrętnych S Trophy-R znamy od ponad półtora roku. Niecały rok ma 300-konne RS Trophy, od którego zaczęto prace prowadzące do powstania RS Trophy-R, pomyślanego początkowo jako samochód wyścigowy. Prace te nadal trwają, a objęcie nimi wizyty na Nordschleife było bardziej, niż pewne. Megane RS Trophy-R wysłano na podbój niemieckiej pętli na początku kwietnia. Efekt: nowy rekord okrążenia w kategorii kompaktów z napędem przenoszonym na przednią oś i pokonanie Hondy Civiv Type R o prawie cztery sekundy.

Renault Megane RS Trophy-R

Rekordy na Nordschleife nie podlegają żadnym regulacjom, a tor stale ewoluuje, więc jak zwykle należy brać na nie pewną poprawkę. Sprawy nie ułatwiają również same pomiary. Renault chwali się dwoma wynikami. Na odcinaku o długości 20600 metrów, na którym mierzy się większość producentów, model Megane RS Trophy-R zanotował rekordowy czas 7 minut i 40,1 sekund (urwano 3,7 sekundy w porównaniu do Hondy i ponad 14 sekund w porównaniu do Megane RS 275 Trophy-R sprzed prawie pięciu lat). Pełną pętlę o długości 20832 metrów, którą władze Nordschleife definiują od tego roku, zamknął w 7 minutach i 45,389 sekundach.

Renault Megane RS Trophy-R

Czym dokładnie jest RS Trophy-R? Na pełną specyfikację będziemy musieli jeszcze poczekać: Renault zapowiada, że limitowane do kilkuset sztuk auto wejdzie na rynek pod koniec tego roku. Już teraz marka obiecuje moc 300 KM, zmodyfikowane podwozie, poprawki natury aerodynamicznej, pozbycie się nawet 130 kilogramów w porównaniu do RS Trophy oraz ścisłą współpracę z takimi partnerami, jak Akrapovic (wydech), Brembo (hamulce), Bridgestone (opony), Öhlins (amortyzatory) oraz Sabelt (kubełkowe fotele). Prototypowe Trophy-R będzie można zobaczyć po raz pierwszy na żywo już w najbliższy piątek przy okazji weekendu Grand Prix Monako w ramach mistrzostw świata Formuły 1. Samochód poprowadzą fabryczni kierowcy francuskiego zespołu, Daniel Ricciardo i Nico Hulkenberg.

Skomentuj na forumUdostępnij