Mercedes-AMG GT3 - Większe wymagania
Mercedes-AMG zbliża się do zamknięcia pierwszych dziesięciu lat swojego programu dedykowanego prywatnym zespołom wyścigowym, które przyniosły marce dziesiątki wygranych i tytułów mistrzowskich na całym świecie. Na początek kolejnego dziesięciolecia marka zaproponuje swoim klientom gruntownie zmodernizowany model GT3.
Zakład z Affalterbach dołączył do producentów samochodów wyścigowych klasy GT3 w 2010 roku, kiedy to przygotował model SLS AMG GT3. Pięć lat później zastąpiło go coupe GT3, bazujące na produkowanym seryjnie GT. Do dnia dzisiejszego GT3 sprzedało się w przeszło 130 egzemplarzach, a do największych sukcesów modelu należą: wygrana w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring Nordschleife (oraz zajęcie jednocześnie miejsc od 2 do 4), wygrana w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju, wygrana w 10-godzinnym wyścigu na Suzuce oraz mistrzostwa kierowców i zespołów w Blancpain GT Series. Przy okazji tegorocznego, 24-godzinnego wyścigu na Nürburgring Nordschleife ujawniono gruntownie zmodernizowany model GT3.
W przypadku GT3 na kolejne lata zoptymalizowano niemal wszystko: od kosztów użytkowania, poprzez kwestie bezpieczeństwa, ergonomię i aerodynamikę po łatwość serwisowania. Wprowadzanie zmian w ustawieniach zawieszenia, splittera czy skrzydła ma być jeszcze prostsze, kierownica i konsola środkowa mają być jeszcze łatwiejsze w użytkowaniu, a strefy kontrolowanego zgniotu mają być jeszcze bardziej zoptymalizowane. AMG zapowiada również przeprogramowany ABS, kontrolę trakcji oraz nowości w segmencie: automatyczny system zapisu danych telemetrycznych, system pomiaru zużycia poszczególnych części oraz funkcję Drop Start czyli automatyczny start silnika po ponownym postawieniu samochodu na kołach w czasie pit stopów.
Sercem GT3 będzie w dalszym ciągu wolnossące V8 o pojemności 6,2 litra, współpracujące z sekwencyjną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Samochód waży niespełna 1285 kilogramów i zabiera na pokład do 120 litrów paliwa (w zależności od danej serii wyścigowej i regulacji Balance Of Performance, które mogą skutkować zmniejszeniem pojemności zbiornika paliwa i dołożeniem balastu). Pierwsze egzemplarze zmodernizowanego GT3 trafią do klientów przed końcem tego roku, tak, aby zespoły mogły przygotować się do startu w sezonie 2020, a prototypowe egzemplarze wystartują wcześniej w pierwszych wyścigach. Dla właścicieli GT3 starej generacji przygotowano z kolei pakiety modyfikacji, które pozwolą na wprowadzenie większości nowości. Nowe AMG GT3 w specyfikacji Sprint (wersja Endurance obejmuje m.in. dodatkowe oświetlenie) wyceniono na 399 tysięcy euro, nie wliczając podatków (obecnie to prawie 1,7 miliona złotych).
Źródło/zdjęcia: Mercedes-Benz Mercedes-AMG GT3 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum