Aktualności
24.08.2019

Opel Corsa-e Rally Rajd na prąd

Od sezonu 2022 rajdowe mistrzostwa świata mają przesiąść się na maszyny z hybrydowymi układami napędowymi, których pierwsi przodkowie w postaci prototypów pojawili się już przeszło dziesięć lat temu. Na takie wieści niektóre marki już teraz idą o krok dalej: Opel pokazał pierwszą rajdówkę o napędzie elektrycznym!

Niemiecka marka, która dwa i pół roku temu przeszła po 88 latach w rękach jednego właściciela od amerykańskiego General Motors do francuskiego PSA (Peugeot i Citroen), oparła swoją innowacyjną rajdówkę na elektrycznej Corsie, która w salonach sprzedaży konkuruje z liderami rynku w postaci Nissana Leafa oraz Renaulta Zoe (model drogowy można już zamawiać, a jego światowa premiera odbędzie się we wrześniu na wystawie we Frankfurcie). Samochód przygotowano we współpracy z niemieckim ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), które zadba o organizację elektrycznych mistrzostw na luźnej nawierzchni.

Opel Corsa-e Rally

Corsa-e Rally o długości 406 centymetrów napędzana będzie silnikiem elektrycznym o mocy 100 kilowatów (136 koni mechanicznych) oraz momencie obrotowym 260 niutonometrów, który będzie wprawiał w ruch przednie koła. Auto zostanie uzbrojone między innymi w mechanizm różnicowy Torsena, zawieszenie z kolumnami McPhersona, 17-calowe felgi, wspomaganie kierownicy oraz system odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania. Energia elektryczna będzie magazynowana w paczce litowo-jonowych baterii o pojemności 50 kilowatogodzin. Pozostałe parametry, jak masa auta, zasięg czy czas ładowania baterii, pozostają na razie tajemnicą (maszynę czekają jeszcze długie miesiące testów i strojenia).

Opel Corsa-e Rally

Nowy model ma wjechać na rajdowe trasy w miejsce Adama R2, który służył blisko stu juniorom Opla z osiemnastu krajów nieprzerwanie od 2015 roku. Specjalnie dla zawodników startującym elektryczną Corsą zostanie zorganizowany puchar ADAC Opel e-Rally Cup, który ma wystartować latem przyszłego roku. Seria obejmie początkowo rundy rajdowych mistrzostw Niemiec oraz imprezy poboczne i będzie składać się co najmniej z dziesięciu rajdów kwalifikacyjnych (najlepsi kierowcy awansują do europejskich mistrzostw juniorów w Corsie R2 i będą mieli możliwość przejścia do Peugeota lub Citroena). Na sezon 2020/2021 zaplanowano wypuszczenie piętnastu egzemplarzy Corsy-e Rally, które będą rozprowadzane przez oddział Opel Motorsport w cenie znacznie poniżej 50 tysięcy euro netto.

Skomentuj na forumUdostępnij