Aktualności
22.11.2019

Mercedes-Maybach GLS Z dala od otoczenia

GLS, największy i najbardziej luksusowy SUV z oferty Mercedes-Benza, awansował na jeszcze wyższy poziom luksusu, wielkości i zaawansowania technologicznego. Maszynę w najbardziej dostojnym wydaniu firmuje teraz funkcjonująca dopiero od pięciu lat marka Mercedes-Maybach, która do tej pory była kojarzona przede wszystkim z limuzyną klasy S.

Od 2015 roku na po całym świecie rozeszło się ponad 45 tysięcy limuzyn klasy S pod szyldem Mercedes-Maybach. Wydaje się, że w dobie zmieniających się gustów i obyczajów model GLS może odnieść jeszcze większy sukces. Ekskluzywny SUV o długości ponad 5,2 metra i szerokości ponad dwóch metrów będzie nie do pomylenia ze zwykłymi Mercedes-Benzami. Jego wyjątkowy charakter podkreślą między innymi unikatowe felgi o średnicy 22 lub 23 cali, pionowe żebrowanie osłony chłodnicy, końcówki wydechu, chromowane detale nadwozia, malowanie karoserii w dwóch kolorach, emblematy Maybacha oraz chowane pod progami stopnie ułatwiające wsiadanie.

Mercedes-Maybach GLS

Ogromną maszynę zaprojektowano jako... czteromiejscową. To jak najbardziej celowe działanie: w drugim rzędzie umieszczono przepastne, rozkładane fotele z dziesiątkami konfiguracji, dodatkowych funkcji i wymyślnymi opcjami, od fabrycznych poduszek zaczynając. Kabinę spowito materiałami najwyższej próby, od skóry Nappa, poprzez aluminium po drewno. Na wyposażeniu między innymi: panoramiczne, otwierane okno dachowe, rolety, rozbudowana konsola środkowa dla pasażerów z tyłu, lodówka na butelki szampana, rozpylacz zapachów, wzbogacona izolacja akustyczna, osobny klimatyzator dla tylnych siedzeń, opcjonalne, pneumatyczne zawieszenie Airmatic oraz systemy pozwalające na integrację z samochodem smartfonów, tabletów oraz innych urządzeń przenośnych.

Mercedes-Maybach GLS

GLS będzie przedstawiał się jako 600 4Matic. Pierwszy człon nazwy odnosi się do silnika - podwójnie turbodoładowanego V8 o pojemności prawie czterech litrów. Drugi wskazuje na układ przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła, w którym pracuje 9-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów 9G-Tronic. To, czym Mercedes od razu się nie chwali to system EQ Boost, rozrusznik-generator o mocy 22 KM i momencie 250 Nm, dzięki któremu możemy mówić o miękkiej hybrydzie (mild hybrid). Jednostka spalinowa generuje 558 KM oraz 730 Nm, które rozprowadzane są różnymi ścieżkami i z różną nadgorliwością, w zależności od wybranego trybu jazdy, wpływającego również na pracę zawieszenia i innych mechanizmów samochodu (nowością jest tryb jazdy Maybach).

Mercedes-Maybach GLS

Mercedes-Maybach GLS waży skromne 2750 kilogramów, a przy pełnym załadunku przekracza 3,2 tony. Osiągi? Sprint od zera to setki w zaledwie 4,9 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do 250 kilometrów na godzinę. Średnie zużycie paliwa: optymistyczne 12 litrów na setkę, według tymczasowych pomiarów. Model trafi do sprzedaży w drugiej połowie przyszłego roku, a w tej chwili pierwsze sztuki można podziwiać na własne oczy na salonie Auto Guangzhou w Chinach, które będą jednym z największych rynków zbytu dla najnowszego krążownika marki Mercedes-Maybach. Każdy z klientów będzie objęty fabrycznym programem opieki, który ułatwi i uprzyjemni zakup oraz użytkowanie samochodu.

Skomentuj na forumUdostępnij