Jaguar F-Type - Konkurs piękności
Jaguar zmienia wizerunek swojego najmniejszego i najbardziej sportowego modelu: pod nóż trafiło coupe oraz kabriolet serii F-Type, która obecna jest na rynku od jesieni 2012 roku. Modele po gruntownej modenizacji wyglądają dużo nowocześniej, witają kierowcę i pasażera nowymi systemami multimedialnymi i oferują jeszcze więcej mocy.
F-Type, w którego wstąpiła kolejna młodość w modelu rocznikowym 2020 będzie przedstawiał się z zupełnie nową twarzą, zdefiniowaną przez światła w technologii LED, nową pokrywę komory silnika oraz subtelnie powiększony grill. Światła z tyłu zachowały znajome kształty, ale zostały wymienione na nowe wiązki LED. Zmiany stylistyczne objęły również zderzaki, progi, felgi i mniejsze detale. W kabinie zastaniemy między innymi cyfrową deskę rozdzielczą o przekątnej 12,3 cala w miejscu analogowych zegarów poprzednika, ekran dotykowy z najnowszą generacją systemu Touch Pro, pozwalającą na integrację z urządzeniami Apple i Android, a także na zdalne aktualizacje przez producenta za pomocą Internetu oraz nagłośnienie opracowane przez firmę Meridian w dwóch wariantach.
Maszynę Jaguara będzie można zamówić w jednej z kilku wersji silnikowych, napędowych, stylistycznych i wyposażeniowych. Bazowe coupe i kabriolet będą korzystać z 2-litrowego, 4-cylindrowego silnika o mocy 300 KM z napędem tylko na tylną oś. Stopień wyżej stanie pięciolitrowe V8 o mocy 450 KM, które będzie dostępne z napędem przenoszonym tylko na tył lub na wszystkie cztery koła. W połączeniu z powyższym do wyboru będą wersje R-Dynamic oraz dostępna tylko w jednym roku modelowym First Edition, wyróżniające się stylistyką i wyposażeniem. Jednostki napędowe będą współpracować ze zmodernizowanym, 8-stopniowym automatem Quickshift z technologiami rodem z szalonej limuzyny XE SV Project 8.
Modele z widlastymi ósemkami mają rozpędzać się do setki w czasie około 4,6 sekundy i rozwijać prędkość do 285 km/h. Ofertę zamykać będzie F-Type R z napędem obu osi, przeprojektowanym zawieszeniem, automatem Quickshift oraz doładowanym V8 o pojemności pięciu litrów, z którego wyciśnięto 575 koni mechanicznych i 700 niutonometrów (to o 25 KM i 20 Nm więcej, niż u poprzednika). W takiej specyfikacji coupe oraz kabriolet mają rozpędzać się do setki nawet w 3,7 sekundy. Ich prędkość maksymalna będzie ograniczona do 300 kilometrów na godzinę. Bazowy F-Type będzie kosztował w Wielkiej Brytanii prawie 54,1 tysięcy funtów (aktualnie to około 270 tysięcy złotych). F-Type R to wydatek co najmniej 97,3 tysięcy funtów (około 490 tysięcy złotych).
Źródło/zdjęcia: Jaguar Jaguar F-Type na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum