Mercedes-AMG GLA 35 - Bilet wstępu
Gamę modeli marki Mercedes-AMG, które firmowane są przez liczbę 35, można uznać za kompletną. Najnowszym i ostatnim samochodem w tej grupie ma być zupełnie nowy crossover GLA 35, dzięki któremu powiększyła się ona aż do dziewięciu modeli. Każdy z nich polega na czterocylindrowym, rzędowym silniku o pojemności dwóch litrów z turbodoładowaniem.
Modele serii 35 roztaczają się po premierze nowego GLA od hatchbacków i limuzyn serii A, poprzez coupe i kombi serii CLA po crossovera serii GLB i zajmują najniższe stopnie w ofercie marki Mercedes-AMG. Marki, która ucieleśnia najmocniejsze i najszybsze samochody pochodzące z koncernu Daimlera. We wszystkich wspomnianych przypadkach takie zadanie spoczęło na barkach rzędowej, aluminiowej "czwórki", z której dzięki sięgnięciu po dwuzwojową turbosprężarkę udało się wycisnąć 306 koni mechanicznych oraz 400 niutonometrów.
Za przeniesienie napędu na obie osie w GLA 35 odpowiada automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynię biegów AMG Speedshift DCT 8G o ośmiu przełożeniach oraz układ AMG Performance 4Matic z wielotarczowym, sterowanym elektromechanicznie sprzęgłem zintegrowanym z mechanizmem różnicowym na tylnej osi. Na przedniej osi ląduje od 50 do 100% momentu obrotowego, w zależności od warunków drogowych oraz wybranego trybu jazdy. Kierowca ma do wyboru tryby: Slippery (na śliską nawierzchnię), Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual. Pod ręką jest również regulowana kontrola stabilności oraz dodatkowe programy AMG Dynamics.
Na pokładzie najnowszego crossovera z Affalterbach skrywa się również m.in. nowe zawieszenie, felgi o średnicy co najmniej 19 cali, wydajniejszy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 350 milimetrów na przedniej osi, wydech z klapką do modulacji dźwięku, adaptacyjne wspomaganie układu kierowniczego, cyfrowa deska rozdzielcza w systemie MBUX oraz nowe elementy karoserii i wnętrza. Opcje: adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control, system telemetryczny AMG Track Pace, kierownica AMG Performance, felgi o średnicy do 21 cali i wiele innych. Mercedes-AMG GLA 35 ma rozpędzać się do setki w czasie 5,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna będzie ograniczona elektronicznie do 250 kilometrów na godzinę.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-Benz Mercedes-AMG GLA 35 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum