Aktualności
21.02.2020

Cupra Leon Wiele osobowości

Pod koniec stycznia Seat pokazał światu zupełnie nową, czwartą generację modelu Leon. Kompakt spokrewniony technologicznie z modelami Volkswagena, Skody oraz Audi nie będzie tym razem firmowany w wersji usportowionej przez Seata. Za takie wybryki odpowiada od niedawna osobna marka Cupra, która pokazała Leona przy okazji otwarcia swojej nowej siedziby.

Pierwszy Leon pod marką Cupra zadebiutował w Martorell pod Barceloną, gdzie przedstawił się zgromadzonym jako hybryda typu plug-in w dwóch wersjach nadwoziowych, jako pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi Sportstourer. Cuprę od zwykłych Seatów poznamy między innymi po obniżonym o 25 milimetrów zawieszeniu, nowych zderzakach, progach, 19-calowych kołach, hamulcach Brembo oraz detalach karoserii i wnętrza. W środku znajdziemy m.in. kubełkowe fotele, wykończenia w kolorze miedzi oraz nowe przyciski i wyświetlacz z funkcją Sport View, która pozwala śledzić takie parametry, jak moment obrotowy, moc oraz przyspieszenie.

Cupra Leon

Cupra Leon będzie dostępna w kilku wersjach napędowych. Na nowe oczekiwania klientów odpowiadać będzie eHybrid, hybryda typu plug-in z 1,4-litrowym silnikiem spalinowym o mocy 150 KM i momencie 250 Nm, silnikiem elektrycznym o mocy 115 KM oraz litowo-jonowymi bateriami o pojemności 12 kWh. Cały układ napędowy będzie dostarczał do 245 KM, do 400 Nm i pozwalał na pokonanie do 60 kilometrów w trybie elektrycznym. "Starą szkołę" reprezentować będzie Leon z 2-litrowym silnikiem o mocy 245 lub 300 koni, dwusprzęgłową przekładnią DSG i napędem przedniej osi. Tylko dla kombi przewidziano ewolucję o mocy 310 KM oraz napęd wszystkich czterech kół 4Drive.

Cupra Leon

Na wyposażeniu auta będzie można znaleźć adaptacyjne zawieszenie (Adaptive Chassis Control), adaptacyjne oświetlenie w technologii LED czy systemy wspomagania kierowcy z długich list wyposażenia standardowego i opcjonalnego. Kierowca będzie miał do wyboru kilka trybów jazdy: Comfort, Sport, Cupra oraz Individual. Leon ma rozpędzać się do setki w jakieś 4,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna będzie ograniczona do 250 km/h. Oprócz kilku wersji drogowych Cupra przygotowała na bazie Leona również dwa nowe samochody wyścigowe: elektrycznego e-Racera o mocy 680 KM na przyszłoroczny puchar Pure ETCR oraz 340-konnego, spalinowego Leona Competicion na mistrzostwa turystyków kategorii TCR (między innymi mistrzostwa świata World Touring Car Cup).

Skomentuj na forumUdostępnij