Morgan Plus Four - Odliczanie od nowa
Działające już od ponad stu dziesięciu lat Morgan Motor Company pokazało zupełnie nowego roadstera serii Plus Four. Maszyna, która z zewnątrz zachowuje swój styl retro i podobieństwo do poprzednika, reprezentuje największą rewolucję w 70-letniej historii modelu i wyznacza kierunek całego przedsięwzięcia, które od roku ma nowego właściciela.
Od marca ubiegłego roku brytyjski zakład związany jest większością udziałów z konsorcjum inwestycyjnym Investindustrial, a resztę udziałów dzierży między innymi rodzina Morganów. Plus Four, następca Plus 4 (różnica w pisowni ma oddzielić jedną generację od drugiej), to drugi model pokazany pod nowymi rządami. Pierwszym był większy Plus Six. Oba powstały na zupełnie nowej, aluminiowej platformie CX-Generation, nad którą pracowano przez ostatnie cztery lata. Auto o długości 3,83 metra poruszające się obowiązkowo na kołach ze szprychowymi felgami waży tylko około tysiąca kilogramów.
Nowy Plus Four to pierwszy Morgan, pod którego maskę trafił 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Tym samym po wolnossącym motorze Forda nie ma już śladu: jego miejsce zajął 2-litrowy silnik BMW z rodziny TwinPower Turbo. Jednostka napędza tylne koła za pośrednictwem ręcznej skrzyni o sześciu biegach lub 8-stopniowego automatu z kilkoma trybami pracy. W obu przypadkach do dyspozycji mamy 258 koni mechanicznych, które z automatem dostępne są przy niższych obrotach. Maksymalny moment obrotowy: 400 niutonometrów z automatem lub dostępne w szerszym zakresie obrotów silnika 350 niutonometrów z ręczną skrzynią biegów.
Osiągi: maksymalnie 240 km/h i 4,8 sekundy do setki z automatem lub 5,2 sekundy z manualem. Na wyposażeniu między innymi (część rzeczy była w starszych modelach dostępna tylko za opłatą lub w ogóle): światła w technologii LED, koło zapasowe lub stelaż do mocowania bagażu, system audio, dodatkowe oświetlenie zewnętrzne, zamek centralny na pilota, ABS, wspomaganie kierownicy oraz niezliczony wybór kolorów i materiałów do wykończenia wnętrza. Ceny na terenie Wielkiej Brytanii zaczynają się od prawie 63 tysięcy funtów za wersję z ręczną skrzynią biegów, wliczając lokalny VAT (aktualnie to okolice 310 tysięcy złotych). Z automatyczną skrzynią biegów Plus Four będzie o dwa tysiące funtów droższy.
Źródło/zdjęcia: Morgan Motor Company Morgan Plus Four na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum