
Hyundai Veloster N - Hultaj zakrętów
Hyundai, który od jakiegoś czasu coraz śmielej poczyna sobie w temacie samochodów usportowionych i konceptów zapowiadających sportową maszynę z górnej półki, przygotował coś zupełnie nowego dla klientów zainteresowanych najszybszym kompaktem marki, asymetrycznym Velosterem N. O czym dokładnie mowa? Chodzi o dwusprzęgłową skrzynię biegów nowej generacji.
Veloster N, z którym mamy aktualnie do czynienia zadebiutował na początku 2018 roku obok zwykłych wariantów modelu. Maszynę wyposażono w dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem, z którego wyciśnięto około 280 koni mechanicznych i przeszło 350 niutonometrów. Jednostkę połączono z ręczną skrzynią biegów z krótkimi przełożeniami i takimi rozwiązaniami, jak węglowe pierścienie synchronizacji. W tym tygodniu Hyundai przedstawił zupełnie nową alternatywę: dwusprzęgłową skrzynię biegów z mokrymi sprzęgłami N DCT o ośmiu przełożeniach.

Nowa przekładnia będzie wyposażona w takie funkcje, jak: N Grin Shift, która na 20 sekund maksymalizuje reakcje skrzyni biegów i zwiększa maksymalny moment obrotowy z 353 do 378 niutonometrów, N Power Shift, która przy przepustnicy otwartej na co najmniej 90% łagodzi spadek momentu obrotowego spowodowany zmianą biegu oraz N Track Sense Shift, który rozpoznaje warunki drogowe pod kątem dynamicznej jazdy i odpowiednio dobiera zmiany biegów. Maszynę wyposażono także w funkcje Rev Matching (dopasowanie obrotów przy zmianach biegów), Launch Control (maksymalne przyspieszenie przy ruszaniu z miejsca) oraz Overboost (chwilowe zwiększenie osiągów silnika).

Veloster N z nową skrzynią biegów będzie potrzebował tylko 5,6 sekundy na rozpędzenie się do prędkości stu kilometrów na godzinę (to o pół sekundy krócej, niż w przypadku ręcznej skrzyni biegów). Przy okazji Hyundai wprowadza do modelu najnowszą generację elektronicznych asystentów kierowcy SmartSense, opcjonalne fotele kubełkowe N Light Sports, zmodernizowany system multimedialny oraz udoskonalone nagłośnienie marki JBL. Jeszcze w tym miesiącu Veloster N nowych możliwości wejdzie do sprzedaży na rodzimym rynku w Korei Południowej. W innych krajach pojawi się w nadchodzących miesiącach.
Źródło/zdjęcia: Hyundai Motors Hyundai Veloster N na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum