Aktualności
07.05.2020

Lamborghini Huracan Evo RWD Spyder Podwójna zabawa

Bezprecedensowe okoliczności przyrody sprawiły, że dziesiątki fabryk samochodowych na całym świecie wstrzymało działalność na kilka tygodni i część z nich dopiero w ostatnich dniach wznowiło produkcję z zachowaniem odpowiednich środków ostrożności. Wśród nich znalazły się zakłady Lamborghini, które pokazały jednocześnie nowy model. Oto Huracan Evo RWD Spyder.

Najnowsza, super sportowa maszyna z Włoch to efekt modernizacji całej rodziny najmniejszych aut Lamborghini, które rozpoczęto w styczniu ubiegłego roku od ujawnienia nowego, 640-konnego Huracana Evo z napędem obu osi. Już w lutym dołączył do niego Spyder, a w styczniu tego roku mogliśmy po raz pierwszy rzucić okiem na nowego Huracana Evo RWD, coupe odpowiednio odchudzone i polegające wyłącznie na napędzie tylnej osi. W tym miesiącu do rodziny dołącza Huracan Evo RWD Spyder, którego premiera ze względu na epidemię koronawirusa miała charakter wyłącznie wirtualny, w związku z czym przygotowano specjalną aplikację na urządzenia z systemem iOS z funkcją rozszerzonej rzeczywistości.

Lamborghini Huracan Evo RWD Spyder

Spyder podąża ścieżką wyznaczoną kilka miesięcy temu przez coupe. Do jego napędu zaprzęgnięto wolnossące V10 o pojemności 5,2 litra, którego parametry ograniczono do 610 koni mechanicznych i 560 niutonometrów. To o 30 koni i 40 Nm mniej, niż w Evo Spyderze z napędem obu osi i o 30 koni oraz 20 Nm więcej, niż w poprzednim RWD Spyderze, który ukazał się pod koniec 2016 roku. Przesiadka na podwozie z napędem przenoszonym tylko na tylną oś pozwoliła na ograniczenie masy własnej na sucho do 1509 kilogramów: to o 33 kilogramy mniej od wersji z napędem obu osi i o 120 kilogramów więcej od coupe Evo RWD. Z jednostką V10 współpracuje dwusprzęgłowa przekładnia LDF o siedmiu przełożeniach, której zachowanie zależy od wybranego trybu jazdy (Strada, Sport lub Corsa).

Lamborghini Huracan Evo RWD Spyder

Spyder wyposażony jest w miękki dach, którego składanie i rozkładanie na podstoju lub w ruchu z prędkością do 50 km/h zajmuje około 17 sekund. Standardem jest m.in. przeprogramowana kontrola trakcji (Performance Traction Control System), konsola środkowa z 8,4-calowym ekranem oraz ogumienie Pirelli P Zero. Wśród opcji: adaptacyjne zawieszenie MagneRide oraz indywidualizacje każdego egzemplarza w ramach programu Lamborghini Ad Personam. Huracan Evo RWD Spyder rozwija 100 km/h w 3,5 sekundy, 200 km/h w 9,6 sekundy i może rozpędzić się maksymalnie do 324 kilometrów na godzinę. Europejski cennik modelu startuje od niespełna 176 tysięcy euro, podatków i dodatkowych opłat nie wliczając. Według aktualnych kursów walut jest to równowartość około 800 tysięcy złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij