Aktualności

Mercedes-AMG E 53 Coupe - Silniejsza tożsamość

Nadciągające lato oraz najnowsze pomysły koncernu Daimler sprawiły, że w ostatnich dniach poznaliśmy zaktualizowane, dwudrzwiowe modele klasy E marek Mercedes-Benz oraz Mercedes-AMG. Wirtualna premiera zmodernizowanych maszyn miała miejsce za pośrednictwem Internetu, który niemiecka firma zapełniła nowymi formatami komunikacyjnymi.

Zarówno zwykłe Benze jak i AMG dotknęła fala modernizacji stylistycznych oraz technologicznych. Sprowadzają się one przede wszystkim do kształtów zderzaków, osłon chłodnic, świateł, felg, nowych kolorów karoserii i wnętrza, systemów multimedialnych oraz podwozia i układów napędowych (przede wszystkim kolejna ewolucja 4-cylindrowego diesla z układem EQ Boost). Coupe i kabriolety od AMG poznamy teraz m.in. po grillach z pionowymi żeberkami. W środku znajdziemy m.in. nową kierownicę AMG Performance oraz nowe wyświetlacze w systemie multimedialnym MBUX z oprogramowaniem właściwym tylko modelom AMG.

Mercedes-AMG E 53 Coupe

Modele AMG E 53 napędza benzynowy, rzędowy silnik o sześciu cylindrach i pojemności trzech litrów, który współpracuje z turbosprężarką, dodatkową sprężarką elektryczną oraz rozrusznikiem/alternator EQ Boost o mocy 22 koni mechanicznych i momencie obrotowym 250 niutonometrów, które można wykorzystać chwilowo na przykład podczas gwałtownego przyspieszania. Silnik spalinowy dostarcza 435 koni mechanicznych oraz 520 niutonometrów, które przenoszone są na wszystkie cztery koła przez 9-stopniową, dwusprzęgłową przekładnię AMG SpeedShift TCT 9G w systemie AMG Performance 4Matic+. Coupe E 53 rozpędza się do setki w 4,4 sekundy, kabriolet w 4,6 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 kilometrów na godzinę (z opcjami do 270 km/h).

Mercedes-AMG E 53 Coupe

Sześciocylindrowe modele klasy E z Affalterbach wyposażone są między innymi w adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control+ (trzy tryby tłumienia: Comfort, Sport oraz Sport+), układ hamulcowy z powiększonymi tarczami, kontrolę trybów jazdy Dynamic Select (do wyboru tryby Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual) oraz regulowany system stabilizacji toru jazdy (tryby pracy Basic, Advanced, Pro). Za dodatkową opłatą możemy je wyposażyć w zoptymalizowane aerodynamicznie felgi o przekątnej 20 cali oraz pakiet AMG Dynamic Plus, który wcześniej zarezerwowany był dla modeli z silnikami V8 (AMG E 63). Obejmuje on m.in. program jazdy z trybem Drift, dodatkowe przyciski na kierownicy oraz lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe.

Źródło/zdjęcia: Mercedes-Benz Mercedes-AMG E 53 Coupe/Cabriolet na forumMercedes-Benz E-Class Coupe/Cabriolet na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij