BMW M5 - Drapieżna prezencja
M5, mocarna limuzyna ze stajni BMW, wchodzi w kolejny okres swojej kariery z nowymi technologiami, zmienioną stylistyką i jeszcze większym apetytem na połykanie kolejnych kilometrów z zastraszającymi prędkościami. To ostatni etap odmładzania siódmej generacji "Piątki": zmodernizowane modele niższych specyfikacji pokazano w maju.
Zmodernizowane M5 z zewnątrz poznamy przede wszystkim po nowe osłonie chłodnicy, zderzakach, światłach w technologii LED oraz laserami z pasami w kształcie litery L, felgach czy końcówkach wydechu. W środku znajdziemy między innymi nowy wybór tapicerek, nowe przyciski do zarządzania pracą podwozia i układu napędowego rodem z coupe M8 oraz konsolę środkową z ekranem o przekątnej powiększonej z 10,25 do 12,3 cala. Tak samo, jak do tej pory, M5 generacji F90 może pochwalić się aluminiową maską komory silnika, dachem z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi, hamulcami z tak zwanymi pływającymi zaciskami oraz opcjonalnymi tarczami ze spieków węglowo-ceramicznych, obniżającymi masę nieresorowaną aż o 23 kilogramy.
W standardzie pod maską M5 znajdziemy podwójnie turbodoładowaną jednostkę V8 o pojemności 4,4 litra i mocy bez zmian: okrągłe 600 koni mechanicznych. W specyfikacji M5 Competition otrzymamy 625 KM, dostępne w szerszym zakresie obrotów. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy sięgnie 750 Nm. Model Competition otrzymuje m.in. obniżone o 7 milimetrów zawieszenie z nowymi amortyzatorami prosto z M8 Gran Coupe, sztywniejsze poduszki silnika, torowy tryb jazdy oraz - na życzenie - czarne detale nadwozia. W obu przypadkach napęd przenoszony jest na cztery koła lub tylko na tylną oś - zależnie od trybu jazdy - za pośrednictwem 8-stopniowego automatu M Steptronic.
Mocarniejsze i wyregulowane z myślą o jeździe torowej BMW M5 Competition rozpędza się do setki w 3,3 sekundy, a prędkość 200 km/h przekracza w jedynie 10,8 sekundy! Obie wersje są ograniczone fabrycznie do 250 km/h, ale po sięgnięciu po dodatkowo płatne opcje limit można podnieść do 305 kilometrów na godzinę. Dla każdego M5 przygotowano opcjonalne pakiety M Performance Parts, obejmujące m.in. obniżone o 5-20 milimetrów zawieszenie, węglowy body kit oraz 20-calowe felgi. Na terenie Niemiec ceny zmodernizowanego M5 będą zaczynać się od prawie 121 tysięcy euro za wersję bazową oraz prawie 130 tysięcy euro za M5 Competition (aktualnie to granice 540-580 tysięcy złotych).
Źródło/zdjęcia: BMW BMW M5 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum