Aktualności
23.09.2020

BMW M4 Coupe Wahania nastroju

Rok temu ujrzeliśmy koncept, w czerwcu tego roku dotarła do nas wersja seryjna, adresowana do zwykłych zjadaczy chleba, a kilka tygodni temu mogliśmy oglądać zamaskowany prototyp odmiany sportowej, wożący się dumnie obok zamaskowanego prototypu ścigacza klasy GT3. Dziś BMW odkryło przed nami w końcu wszystkie karty. Oto zupełnie nowe coupe M4.

Najnowsze coupe generacji G82 to dopiero drugie M4 w historii BMW. Maszyna zastępuje produkowany od 2013 roku model generacji F82, którego przodek występował jeszcze pod nazwą M3. M4 dziedziczy po zwykłych "Czwórkach" ogromny grill (tym razem bez ramek), któremu towarzyszą nowe, rozdęte zderzaki, nadkola, przetłoczona maska silnika, cztery końcówki wydechu o średnicy dziesięciu centymetrów każda i dyskretne ospoilerowanie. Dach coupe wykonano z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi. Na przedniej osi umieszczono koła z 18-calowymi felgami, rozmiar felg z tyłu jest o jeden cal większy (odpowiednio 19/20 cali w M4 Competition). Z kabiny zniknęły analogowe zegary: wszystko, czego potrzebuje kierowca wyświetlane jest teraz cyfrowo.

BMW M4 Coupe

Pod maską doliczymy się sześciu cylindrów w rzędzie oraz dwóch turbosprężarek. Motor o pojemności trzech litrów dostarcza 480 koni mechanicznych oraz 550 niutonometrów, to o 49 koni więcej, niż poprzednio. W specyfikacji Competition dostaniemy jeszcze więcej: 510 koni mechanicznych i 650 niutonometrów. Do wyboru będziemy mieli 6-stopniową, ręczną skrzynię biegów z funkcją automatycznego podbijania obrotów przy redukcji lub 8-stopniowy automat M Steptronic z układem Drivelogic. Po raz pierwszy w swojej historii model będzie dostępny - jako opcja - z układem przeniesienia napędu na obie osie w systemie M xDrive (tryby jazdy 4WD oraz 4WD Sport). Na szukających innych wrażeń czeka opcja dezaktywacji systemu stabilizacji jazdy i przełączenia w tryb napędu tylnej osi, 2WD... lub bazowe M4 z napędem przenoszonym tylko na tył.

BMW M4 Coupe

Standardem w M4 jest m.in. adaptacyjne zawieszenie, pozwalające na regulację tłumienia nierówności oraz prześwitu, litowo-jonowa bateria oraz system odzyskiwania energii z hamowania. W wersji Competition możemy otrzymać m.in. rozbudowaną regulację kontroli trakcji. Wśród opcji znajdziemy m.in. węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, kubełkowe fotele z włókien węglowych oraz body kit, felgi i inne dodatki z katalogu M Performance Parts, które wpłynął znacząco na wygląd oraz prowadzenie się samochodu. M4 Competition (M Steptronic w standardzie) będzie rozpędzać się do setki w 3,9 sekundy i do 200 km/h w 12,5 sekundy, M4 (ręczna skrzynia biegów) odpowiednio w 4,2 i 13,7 sekundy. Prędkość maksymalna: 250 km/h... lub 290 km/h po zakupie odpowiednich opcji (M Driver's Package). Pierwsze M4 mają oficjalnie trafić na rynek w marcu przyszłego roku. Modele z układem M xDrive mamy poznać bliżej w okolicy lata 2021.

Skomentuj na forumUdostępnij