Aktualności
31.10.2020

Donkervoort D8 GTO-JD70 R Ściganie we krwi

Holenderskie Donkervoort Automobielen podjęło się kolejnego przedsięwzięcia, które prowadzi sportowego roadstera D8 GTO, jedyny model w ofercie marki, na nowe tereny. Najnowszą maszyną, która wyjechała z zakładów w Lelystad jest D8 GTO-JD70 R, urodzinowa bestia, która została przygotowana specjalnie z myślą o torach wyścigowych.

Drogowy D8 GTO-JD70 zadebiutował oficjalnie w połowie tego roku i powstał z okazji siedemdziesiątych urodzin założyciela marki, Joopa Donkervoorta (bazowy D8 GTO rozwijany jest od 2011 roku, w którym pokazano pierwszą generację). Nowy D8 GTO-JD70 R to model, który nie ma prawa poruszać się po drogach publicznych. Jego twórcy deklarują, że to najszybszy i najbardziej bezkompromisowy Donkervoort w historii działającej od 1978 roku marki. W aucie zmodyfikowano niemal wszystko: skrzynię biegów, układ hamulcowy, układ kierowniczy, regulowane zawieszenie, układ paliwowy, systemy bezpieczeństwa i wiele innych. Efekt: D8 GTO-JD70 R na jednym okrążeniu belgijskiego Spa-Francorchamps jest aż o pięć sekund szybszy od wersji drogowej.

Donkervoort D8 GTO-JD70 R

Torowa maszyna budowana jest na podwoziu z włókien węglowych, aluminium oraz stalowych rur i na sucho waży jedynie 725 kilogramów. Do napędu służy rzędowy, pięciocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem z rodowodem Audi. Silnik o pojemności 2,5 litra generuje 421 koni mechanicznych oraz 560 niutonometrów, które na tylne koła wysyła sekwencyjna skrzynia o sześciu biegach oraz wzmocniony mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Standardem jest między innymi ogumienie typu slick firmy Nankang, wyścigowy ABS, regulowana kontrola trakcji, regulowane amortyzatory Intrax, system gaśniczy, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa oraz zakładany ręcznie dach z miękkiego materiału.

Donkervoort D8 GTO-JD70 R

Wśród opcji: alternatywna klatka bezpieczeństwa, alternatywny ABS od Boscha, system monitorowania ciśnienia i temperatury opon z przesyłem danych do garażu, pakiet stylistyczny, kamera cofania, koce grzewcze dla ogumienia, fabryczny kask i kombinezon przygotowane przez firmy Omp i Bell oraz pełna obsługa ze strony Donkervoorta w przypadku wizyty dowolnego toru wyścigowego. D8 GTO-JD70 R ma rozpędzać się do stu kilometrów na godzinę w czasie 2,7 sekundy i już po 7,7 sekundach przekraczać dwieście kilometrów na godzinę. Prędkość maksymalna: 280 kilometrów na godzinę. Przeciążenia: 1,2 g podczas przyspieszania, do 2,25 g w zakrętach. Torową maszynę można już zamawiać... o ile jesteśmy gotowi na spory wydatek. Cena auta przed opodatkowaniem do 198 tysięcy euro, aktualnie równowartość około 915 tysięcy złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij