Aktualności
03.11.2020

Iso Rivolta GTZ Odzwierciedlenie pasji

Po trzech latach od premiery konceptu Vision Gran Turismo ze studia Zagato, który między milionami komputerowych graczy na całym świecie zaszczepił świadomość istnienia marki Iso, Włosi idą o krok dalej. Najnowszy model powstały pod szyldem Iso to limitowane, sportowe coupe skierowane do wąskiego grona kolekcjonerów: Rivolta GTZ.

Marka Iso, za której powstaniem stał Renzo Rivolta, zapisała się w historii motoryzacji dzięki motocyklom i skuterom, miniaturowej Isetcie oraz luksusowym grand tourerom z amerykańskimi silnikami. Firma w swojej oryginalnej formie zakończyła działalność w 1974 roku. W latach dziewięćdziesiątych podejmowano kilka prób jej wskrzeszenia, a obecnie marka Iso związana jest ze studiem Zagato. Trzy lata temu na potrzeby gry Gran Turismo na konsole PlayStation przygotowano koncept, który powstał jako model w pełnej skali. W czerwcu tego roku na wirtualnym konkursie elegancji - Concours Virtual od Hothouse Media - zobaczyliśmy pierwszą zapowiedź kolejnego etapu współpracy Zagato z dzisiejszymi spadkobiercami Iso, wliczając wnuczkę Renzo: wizualizacje zielonego coupe Rivolta GT Zagato.

Iso Rivolta GTZ

W ostatnich dniach w ręce pierwszego właściciela oddano auto gotowe do wyjazdu na drogi publiczne, egzemplarz w odcieniu zieleni Monza Green. Nowe Rivolta GTZ zostało zbudowane na bazie Corvette Z06 poprzedniej generacji, które ubrano w zupełnie nową karoserię, wykonaną z włókien węglowych i nawiązującą do pokazanego w 1963 roku grand tourera Grifo A3 (wyścigowe A3/C dwa razy zwyciężyły w swojej klasie w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, w sezonie 1964 oraz 1965). Maszyna napędzana jest widlastą ósemką typu LT4 o pojemności 6,2 litra, która uzbrojona została w sprężarkę. Silnik dostarcza jakieś 670 koni mechanicznych oraz 880 niutonometrów, które przenoszone są tylko na tylne koła. To o około trzydzieści koni oraz dwadzieścia niutonometrów więcej, niż w bazowym samochodzie amerykańskiego Chevroleta.

Iso Rivolta GTZ

Idąc tropem Z06: w zależności od dostarczonego samochodu do przebudowy powinniśmy polegać na automatycznej skrzyni o ośmiu przełożeniach od General Motors lub ręcznej przekładni o siedmiu biegach produkcji Tremec. Rivolta GTZ ma rozpędzać się do setki w czasie 3,7 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną trzystu piętnastu kilometrów na godzinę, o ile tylko ktoś odważy się na taką gimnastykę cennej maszyny. Włoskie Zagado zamierza wypuścić na świat jedynie dziewiętnaście egzemplarzy auta. Przed dostarczeniem pierwszej sztuki do właściciela w Lucernie w Szwajcarii zamówionych było jeszcze osiem kolejnych, co oznacza, że do wzięcia zostało jeszcze dziesięć sztuk.

Skomentuj na forumUdostępnij