Aktualności

Iso Rivolta GTZ - Odzwierciedlenie pasji

Po trzech latach od premiery konceptu Vision Gran Turismo ze studia Zagato, który między milionami komputerowych graczy na całym świecie zaszczepił świadomość istnienia marki Iso, Włosi idą o krok dalej. Najnowszy model powstały pod szyldem Iso to limitowane, sportowe coupe skierowane do wąskiego grona kolekcjonerów: Rivolta GTZ.

Marka Iso, za której powstaniem stał Renzo Rivolta, zapisała się w historii motoryzacji dzięki motocyklom i skuterom, miniaturowej Isetcie oraz luksusowym grand tourerom z amerykańskimi silnikami. Firma w swojej oryginalnej formie zakończyła działalność w 1974 roku. W latach dziewięćdziesiątych podejmowano kilka prób jej wskrzeszenia, a obecnie marka Iso związana jest ze studiem Zagato. Trzy lata temu na potrzeby gry Gran Turismo na konsole PlayStation przygotowano koncept, który powstał jako model w pełnej skali. W czerwcu tego roku na wirtualnym konkursie elegancji - Concours Virtual od Hothouse Media - zobaczyliśmy pierwszą zapowiedź kolejnego etapu współpracy Zagato z dzisiejszymi spadkobiercami Iso, wliczając wnuczkę Renzo: wizualizacje zielonego coupe Rivolta GT Zagato.

Iso Rivolta GTZ

W ostatnich dniach w ręce pierwszego właściciela oddano auto gotowe do wyjazdu na drogi publiczne, egzemplarz w odcieniu zieleni Monza Green. Nowe Rivolta GTZ zostało zbudowane na bazie Corvette Z06 poprzedniej generacji, które ubrano w zupełnie nową karoserię, wykonaną z włókien węglowych i nawiązującą do pokazanego w 1963 roku grand tourera Grifo A3 (wyścigowe A3/C dwa razy zwyciężyły w swojej klasie w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, w sezonie 1964 oraz 1965). Maszyna napędzana jest widlastą ósemką typu LT4 o pojemności 6,2 litra, która uzbrojona została w sprężarkę. Silnik dostarcza jakieś 670 koni mechanicznych oraz 880 niutonometrów, które przenoszone są tylko na tylne koła. To o około trzydzieści koni oraz dwadzieścia niutonometrów więcej, niż w bazowym samochodzie amerykańskiego Chevroleta.

Iso Rivolta GTZ

Idąc tropem Z06: w zależności od dostarczonego samochodu do przebudowy powinniśmy polegać na automatycznej skrzyni o ośmiu przełożeniach od General Motors lub ręcznej przekładni o siedmiu biegach produkcji Tremec. Rivolta GTZ ma rozpędzać się do setki w czasie 3,7 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną trzystu piętnastu kilometrów na godzinę, o ile tylko ktoś odważy się na taką gimnastykę cennej maszyny. Włoskie Zagado zamierza wypuścić na świat jedynie dziewiętnaście egzemplarzy auta. Przed dostarczeniem pierwszej sztuki do właściciela w Lucernie w Szwajcarii zamówionych było jeszcze osiem kolejnych, co oznacza, że do wzięcia zostało jeszcze dziesięć sztuk.

Źródło/zdjęcia: Zagato, zagato.it Iso Rivolta GTZ na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij