Mercedes-Maybach S-Class - Kuchnia chińsko-amerykańska
Limuzyna klasy S firmowana przez markę Mercedes-Maybach, rozchwytywana szczególnie na terenie Chin, Rosji, Korei Południowej, USA oraz Niemiec, przeszła w ostatnich dniach przeskok generacyjny. Do historii odejdzie wkrótce model serii X222, który wprowadzono przeszło pięć lat temu, a jego miejsce zajmie zupełnie nowa maszyna serii Z223.
Pierwszy Mercedes-Maybach klasy S zadebiutował prawie dokładnie sześć lat temu i był pierwszym modelem, który koncern Daimlera wprowadził pod nową marką. W ciągu kilku lat najbardziej luksusowa limuzyna w historii firmy sprzedała się w liczbie około sześćdziesięciu tysięcy egzemplarzy na całym świecie. Już w przyszłym roku zastąpi ją zupełnie nowy model serii Z223, bazujący na Mercedes-Benzie serii W223, który zadebiutował we wrześniu. Maybach to największy model w rodzinie: W223 ma 5179 milimetrów długości przy 3106-milimetrowym rozstawie osi, wydłużony V223 ma odpowiednio 5289 i 3216 milimetrów, a Maybach ma aż 5469 milimetrów długości i 3396 milimetrów na rozstawie osi. Tu liczy się przede wszystkim przestrzeń dla majętnych pasażerów z tyłu, który będą wożeni po największych metropoliach tego świata.
Znaki szczególne: tony chromowanych dodatków karoserii, opcja dwutonowego malowania nadwozia, felgi w rozmiarze od 19 do 21 cali, oświetlenie kabiny setkami diod LED i przepastna przestrzeń dla pasażerów z tyły, którzy mają do dyspozycji regulowane we wszystkich możliwych kierunkach fotele, tablety zawieszone na oparciach przednich foteli czy - za odpowiednią dopłatą - mini lodówkę na szampana. Standardem jest m.in. adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne Airmatic, adaptacyjne reflektory oraz przestrzenne nagłośnienie firmy Burmester z aktywną kompensację hałasu. Wśród opcji: tylne koła skrętne, reflektory mogące rzutować znaki na jezdnię, systemy jazdy automatycznej Drive Pilot oraz łącznie osiemnaście poduszek powietrznych, chroniących kierowcę i pasażerów w razie wypadku.
Nowy Mercedes-Maybach dostępny będzie w kilku wersjach napędowych ze skrzynią biegów 9G-Tronic, w tym z silnikiem spalinowym wspomaganym rozrusznikiem-alternatorem drugiej generacji oraz napędem przenoszonym na wszystkie cztery koła. Mocy nikomu nie będzie brakowało: można spodziewać się przeszło 500-konnego V8 o pojemności czterech litrów oraz ponad 610-konnego V12 o pojemności sześciu litrów. Wersja elektryczna? Na taką trzeba będzie chyba poczekać do debiutu modelu EQS. Nowa klasa S od Maybacha wejdzie do sprzedaży w USA i Chinach wiosną przyszłego roku, a w Europie pojawi się oficjalnie latem. Rok 2021 będzie dla Maybacha wyjątkowym: we wrześniu minie dokładnie sto lat od premiery pierwszego, seryjnie produkowanego modelu marki, pięciometrowej limuzyny typu W3 z 70-konnym, sześciocylindrowym silnikiem, która była produkowana do roku 1928.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-Benz Mercedes-Maybach S-Class na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum