Aktualności
01.12.2020

Ginetta G55 GTA Odkrycie Ameryki

Angielska Ginetta, która w ostatnich latach przebiła się między innymi do prototypów klasy LMP1, rozszerza swoją działalność o Amerykę Północną. Nowy oddział firmy będzie służył nie tylko sprzedaży jej samochodów wyścigowych i drogowych, ale również ich produkcji. Jako pierwsze do walki na nowym terenie wkroczy małe coupe G55 GTA.

Ginetta zakotwiczyła w Ameryce Północnej dzięki współpracy z firmą TMI AutoTech, która już wcześniej ściągnęła do USA modele brytyjskiego Ariel Motor Company z ich produkcją włącznie. Ginetta North America będzie działać z Bostonu, skąd nowe egzemplarze G55 GTA mają być rozprowadzane po całym kraju. Główny cel: uruchomienie już w przyszłym roku pierwszego sezonu lokalnego pucharu American GT Academy Series. Dla tych, którzy chcą mierzyć nieco wyżej marka będzie oferować samochody przystosowane do innych pucharów GT, w których będą walczyć z maszynami innych marek.

Ginetta G55 GTA

Nowe coupe G55 GTA to maszyna bazująca na sprawdzonym modelu G55 GT4, który wykorzystywany jest między innymi w europejskich mistrzostwach (GT4 European Series). Auto napędzane jest umieszczonym z przodu silnikiem V6 o pojemności 3,7 litra, który pochodzi od Forda. Jednostka generuje około 275 koni mechanicznych oraz 405 niutonometrów, które wysyłane są na tylne osie za pomocą 6-stopniowej skrzyni biegów Quaife z łopatkami przy kierownicy. Coupe waży tylko około 110 kilogramów i może rozpędzić się maksymalnie do 225 kilometrów na godzinę. Na wyposażeniu mamy m.in. wspomaganie kierownicy, klimatyzację, 20-calowe felgi z ogumieniem Michelin Pilot Sport 4S, cyfrową deskę rozdzielczą Motec oraz system monitorowania z nagrywaniem materiałów video VBox Lite.

Ginetta G55 GTA

Wyścigowa G55 GTA ma kosztować w USA niecałe sto tysięcy dolarów (dzisiejsza równowartość prawie 370 tysięcy złotych). Wszyscy zainteresowani będą mogli zapoznać się z samochodem oraz planami marki podczas zaplanowanych na pierwszy kwartał przyszłego roku jazd próbnych. Tak samo, jak w przypadku europejskich serii, oprócz bazowego samochodu Ginetta będzie zapewniać jego serwisowanie, wymianę części oraz niezliczone opcje, jak: bardziej rozbudowany system VBox HD, urządzenia pomiarowe oparte o GPS, węglowy fotel kierowcy firmy Tillet, fotel pasażera, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa firmy Schroth, indywidualne malowanie lub oklejenie samochodu, węglowe elementy karoserii, system pneumatycznych podnośników, pełen strój i elementy zabezpieczenia kierowcy, a także pomoc w zdobyciu licencji kierowcy wyścigowego.

Skomentuj na forumUdostępnij