Aktualności
02.12.2020

Audi E-Tron FE07 Zmiana zainteresowań

Audi przedstawiło swój zaktualizowany bolid na przyszłoroczny sezon elektrycznej Formuły E, która stanie się po raz pierwszy mistrzostwami świata pod skrzydłami FIA, i ogłosiło nadciągające, duże zmiany w swoim podejściu do sportów samochodowych. Jakie dokładnie? Frazy kluczowe to, uwaga: Rajd Dakar, 24-godzinny wyścig Daytona oraz 24-godzinny wyścig Le Mans!

W siódmym sezonie Formuły E, którego start zaplanowano na połowę stycznia przyszłego roku, fabryczny zespół Audi Sport Abt Schaeffler wystawi zmodernizowaną maszynę o oznaczeniu E-Tron FE07. Najnowsze dzieło oddziału Audi Sport, bazujące na podwoziu Spark SRT05e, wspólnym dla wszystkich zespołów Formuły E, oznacza się przede wszystkim zupełnie nowym układem napędowym o oznaczeniu Audi MGU05, który zaprojektowano w całości samodzielnie. Układ napędowy pozwala na dostarczenie 250 kW mocy - w określonych przepisami przypadkach więcej - oraz na rozpędzenie się do zera do stu kilometrów na godzinę w czasie 2,8 sekundy. Maszynę poprowadzą Lucas di Grassi oraz Rene Rast, a z takich samych bolidów będzie korzystał również zespół Envision Virgin Racing.

Audi E-Tron FE07

Rok 2021 będzie ostatnim rokiem fabrycznego zaangażowania Audi w Formule E (dziś taki sam ruch zapowiedziało BMW), które było obecne w mistrzostwach od samego początku. W ciągu sześciu sezonów Audi wraz z partnerami zdobyło jeden tytuł mistrzowski wśród zespołów (sezon 2017/18), jeden tytuł mistrzowski wśród kierowców (di Grassi w sezonie 2016/17), wygrało w 12 wyścigach i 43 zajmowało miejsca na podium. To zmiany, które dopiero nadejdą. Inne stały się już faktem. Z końcem aktualnego sezonu Audi zakończyło przygodę z niemiecką serią DTM, która po utracie siły przebicia przejdzie w przyszłym roku na auta klasy GT3 wystawiane przede wszystkim przez prywatne zespoły. W ostatnich dniach ogłoszono różnego rodzaju przekształcenia w oddziałach Audi Sport oraz Audi Motorsport, zaczynając od nowego kierownictwa. Od tego momentu robi się jeszcze ciekawiej.

Audi Dakar 2022

Audi zamierza przekuć doświadczenia zdobyte w wyścigach samochodów elektrycznych i produkcji aut z takim napędem na... Rajd Dakar! Już w 2022 roku w najtrudniejszym rajdzie na świecie zadebiutować ma maszyna przyszłości: zupełnie nowe, rajdowe Audi z wydajnym napędem elektrycznym oraz spalinowym silnikiem TFSI, którego zadaniem będzie ładowanie baterii w trakcie jazdy. Kolejny punkt rozkładu jazdy to powrót Audi do wyścigów długodystansowych, mistrzostw świata oraz północnoamerykańskiego pucharu z takimi imprezami, jak 24h Daytona oraz 24h Le Mans na czele! Już teraz niemiecka marka pracuje nad zupełnie nowym samochodem klasy LMDh (Le Mans Daytona h), która ma wejść do użytku w sezonie 2022 i uprawniać do startu w seriach World Endurance Championship pod szyldem FIA oraz SportsCar Championship pod szyldem IMSA. W serii WEC prototypy LMDh będą walczyć z nowymi prototypami klasy LMH (Le Mans Hypercar), które wkroczą do akcji już w przyszłym roku.

Skomentuj na forumUdostępnij