Aktualności
02.03.2021

Mercedes-AMG F1 W12 E Performance Właściwe cele

Dziś przed południem swoją nową maszynę Formuły 1 zaprezentował zespół firmowany przez markę Mercedes-AMG, różnego rodzaju oddziały wewnątrz imperium Daimlera, koncern naftowy Petronas i grupę chemiczną Ineos. Pojazd noszący oznaczenie F1 W12 E Performance to bolid, na który spada ciężar obrony tytułów mistrzowskich wśród kierowców i konstruktorów.

Fabryczny zespół Mercedesa obecny jest w Formule 1 od 2010 roku, w którym obowiązywały jeszcze wolnossące silniki V8 o pojemności 2,4 litra. Od czasu wejścia hybrydowych, turbodoładowanych jednostek V6 o pojemności 1,6 litra niemiecki zespół rządzi, dzieli i ustanawia nowe rekordy: siedem tytułów mistrzów świata wśród konstruktorów, siedem tytułów mistrzów świata wśród kierowców i ponad sto wygranych grand prix w ciągu ośmiu lat! O nowe rekordy będzie walczył bolid F1 W12 E Performance, który w wyniku tylko niewielkich zmian przepisów bazuje na zeszłorocznym F1 W11 EQ Performance. Główne zmiany w tym sezonie to ograniczenie kosztów przygotowania samochodów, ograniczenie kształtów podłogi, dyfuzora i elementów prowadzących powietrze wokół układu hamulcowego. Zupełnie nowe bolidy, których debiut opóźniła epidemia koronawirusa, wyjadą na tory w przyszłym roku. Premierę W12 połączono z oficjalnym otwarciem zmodernizowanego centrum technologicznego zespołu w Brackley w Wielkiej Brytanii.

Mercedes-AMG F1 W12 E Performance & Mercedes-AMG Project One

Nowa maszyna zrywa po czterech latach z promocją marki EQ, za którą kryją się elektryczne modele Mercedes-Benza. Pod nowym szyldem E Performance promowane są sportowe, hybrydowe maszyny oddziału z Affalterbach, którym przewodzi przygotowywane od kilku lat super coupe AMG One. Na jego pokładzie mamy znaleźć układ napędowy o mocy przeszło 1000 KM, wywodzący się bezpośrednio z Formuły 1! W mistrzostwach świata od kilku lat obowiązują turbodoładowane, kręcące się do piętnastu tysięcy obrotów na minutę V6, którym towarzyszą litowo-jonowe baterie o masie minimum 20 kilogramów oraz systemy odzyskiwania energii: kinetycznej z hamowania i cieplnej z układu wydechowego. Minimalną masę bolidów podniesiono w tym roku z 746 do 752 kilogramów (łącznie z kierowcą), a minimalną masę układów napędowych zwiększono ze 145 do 150 kilogramów. Mercedes-AMG już teraz chwali się, że jego inżynierom nie brakowało pomysłów i dysponuje jeszcze większą mocą, niż poprzednio. Z układów napędowych oddziału Mercedes-AMG High Performance Powertrains w tym roku korzystać będą również zespoły Williamsa, McLarena oraz Aston Martina. Jednocześnie trwają prace nad silnikiem na przyszły rok, który będzie spalał mieszankę E10 (10-procentowa zawartość etanolu).

Mercedes-AMG F1 W12 E Performance

Podstawowy skład zespołu nie zmienia się od 2017 roku, ale jego obecni kierowcy zakontraktowani są tylko do końca aktualnego sezonu. Dla ekipy Mercedes-AMG będą jeździć: 36-letni Lewis Hamilton z Wielkiej Brytanii oraz 31-letni Valtteri Bottas z Finlandii. Hamilton ma na swoim koncie siedem tytułów mistrza świata, w tym sześć z Mercedesem, wliczając zeszłoroczny. Kierowca zakończył sezon 2020 z jedenastoma zwycięstwami i czternastoma wizytami na podium w szesnastu wyścigach, w których startował (z powodu zarażenia koronawirusem nie wziął udziału w jednym grand prix). Bottas wywalczył w ubiegłym roku swój drugi tytuł wicemistrza świata, a sezon zakończył na dwóch zwycięstwach i jedenastu wizytach na podium. W minionym sezonie bolidy marki Mercedes-AMG pozwoliły na wygranie w trzynastu wyścigach z siedemnastu, a na podium zabrakło ich tylko w dwóch.

Skomentuj na forumUdostępnij