Aktualności
03.04.2021

GMC Hummer EV SUV Kolejny superbohater

Od zeszłorocznej premiery pick-up'a cały amerykański rynek niecierpliwie czeka na rozpoczęcie produkcji zupełnie nowego Hummera o napędzie elektrycznym. W tym tygodniu terenówka nowej ery General Motors Truck Company przedstawiła się potencjalnym klientom również jako ponad pięcio i pół metrowy SUV dużego formatu.

Czym różni się nowy Hummer w wersji SUV (sport utility vehicle) od pokazanego w zeszłym roku SUT'a (sport utility truck)? To przede wszystkim tylna część nadwozia, w której zamiast otwartej paki mamy dach i przestrzeń do zmieszczenia dodatkowych pasażerów lub bagażu. Obie maszyny bazują na nowym, elektrycznym podwoziu Ultium Platform, w którym baterie umieszczone są w podłodze między osiami i zapowiadają wachlarz interesujących możliwości. Wśród nich: tryb terenowego kluczenia CrabWalk z wykorzystaniem czterech kół skrętnych, tryb ucieczki z trudnego terenu Extract Mode podnoszący prześwit o prawie 15 centymetrów, kamery w systemie UltraVision obserwujące podłoże pod samochodem oraz rozbudowane systemy jazdy autonomicznej.

GMC Hummer EV SUV

GMC, tak samo, jak w przypadku pick-up'a, zapowiada kilka wersji napędowych oraz specjalnie wyposażoną serię Edition 1, którą na życzenie będzie można uzbroić w pakiet terenowy z dodatkowym opancerzeniem podwozia i 22-calowymi felgami. W bazowych wersjach Hummer EV będzie korzystał z dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy do 634 koni mechanicznych i baterii pozwalających na pokonanie ponad 400 kilometrów. Maksymalny moment obrotowy na kołach przekroczy w takim przypadku dziesięć tysięcy niutonometrów. Za dopłatą będzie można zamówić większą paczkę baterii, zdolną do ładowania ze stacji o mocy do 300 kW, z którą zasięg ma przekroczyć 480 kilometrów.

GMC Hummer EV SUV

Najmocniejsze wersje napędowe SUV'a będą wyposażone w trzy silniki elektryczne, dające razem do 842 koni mechanicznych (pick-up ma przekraczać 1000 KM). Maksymalny moment obrotowy na kołach będzie dochodził do 15,5 tysiąca niutonometrów, a tak zestrojony elektryczny Hummer będzie mógł rozpędzić się do setki w niecałe 3,5 sekundy. Zasięg na jednym ładowaniu: ponad 480 kilometrów (pick-up z większymi bateriami ma przekraczać 560 kilometrów). Hummera EV można już rezerwować, ale pierwsze sztuki mają być dostępne dopiero na początku 2023 roku. Model w najtańszej specyfikacji, dostępnej dopiero na wiosnę 2024 roku, ma kosztować niecałe 80 tysięcy dolarów (aktualnie to równowartość około 310 tysięcy złotych). Najdroższa wersja Edition 1 z ekstremalnym pakietem terenowym to wydatek ponad 110 tysięcy dolarów (około 430 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij