Aktualności
02.06.2021

Touring Arese RH95 Zmiana tradycji

Włoskie studio Carrozzeria Touring Superleggera świętuje 95 rocznicę rozpoczęcia swojej działalności, która w ostatnich latach sprowadzała się do specjalnych modeli budowanych na bazie samochodów Ferrari, Maserati, Alfy Romeo czy Bentley'a. Z okazji rocznicy przygotowano kolejny specjał. Oto supercoupe Arese RH95.

Arese RH95 to ciąg dalszy najnowszych dokonań Touring Superleggera, który czerpie pełnymi garściami z coupe Aero 3 oraz Disco Volante i nawiązuje nazwą do nazwy regionu oraz miejscowości, które znane są z tak wielkich marek, jak Alfa Romeo, oraz licznych, małych zakładów samochodowych, a także siedziby Carrozzeria Touring Superleggera, oczywiście. Coupe bazuje na jednym z modeli prosto ze stajni Ferrari, najprawdopodobniej na coupe F8 Tributo, które dostało zupełnie nową karoserię, przeprojektowaną kabinę i podkręcony układ napędowy z silnikiem umieszczonym centralnie. To pierwsze dzieło Touring Superleggera, w którym jednostka napędowa pracuje za plecami kierowcy i pasażera.

Touring Arese RH95

Nową karoserię dla Arese RH95 przygotowano z paneli wykonanych w większości z włókien węglowych oraz detali z aluminium. Maszynę wyróżniają między innymi unoszone do góry drzwi z drugą parą szyb w dachu, wlot powietrza do silnika umieszczony nad dachem oraz kabina podzielona kolorystycznie między pasażera i kierowcę. Pierwszy egzemplarz pokryto zielonym lakierem w odcieniu Verde Pino ze srebrnymi akcentami. Druga szuka będzie oblana czerwienią w stylu Alfy Romeo 8C Competizione, a trzecia przyjmie pomarańczowe i niebieskie odcienie kojarzone z koncernem Gulf Oil. Działające od 1926 roku Touring Superleggera zamierza zbudować maksymalnie osiemnaście egzemplarzy. Na odbiór każdego z nich trzeba będzie czekać co najmniej pół roku od momentu dostarczenia bazowego Ferrari.

Touring Arese RH95

Najnowsze zdobycze technologiczne Ferrari sprawią, że w Arese RH95 będzie można cieszyć się podwójnie turbodoładowanym silnikiem V8 o pojemności 3,9 litra, który kręci się do ośmiu tysięcy obrotów na minutę. Motor dostarcza maksymalnie siedemset dwadzieścia koni mechanicznych oraz siedemset siedemdziesiąt niutonometrów, które na tylne koła przenosi dwusprzęgłowy automat o siedmiu biegach. Osiągi: sprint od zera do setki w nawet trzy sekundy i prędkość maksymalna do trzystu czterdziestu kilometrów na godzinę. Wszystkie egzemplarze Arese RH95 będą przygotowywane ręcznie w siedzibie Carrozzeria Touring Superleggera pod Mediolanem.

Skomentuj na forumUdostępnij