Aktualności
04.06.2021

Everrati 911 Signature Ożywiony charakter

Pula firm, które gotowe są na wymianę w zabytkowych klasykach spalinowych układów napędowych na elektryczne zdaje się powiększać każdego miesiąca. A razem z nimi przybywa marek i modeli, które można poddać takim właśnie operacjom. Oto jedna z najnowszych inicjatyw tego typu: elektryczne Porsche 911 serii 964 od Everrati.

Spalinowe samochody mają się obecnie coraz gorzej: coraz bardziej wyśrubowane normy emisji spalin dla nowych modeli, miasta zamykające swoje centra dla silników wysokoprężnych i benzynowych czy perspektywy na najbliższe 10 lat zakazu sprzedaży nowych spalinowych aut osobowych w ogóle. Co z tego i w jaki sposób dotknie zabytkowe auta klasyczne? Tego jeszcze nie wiadomo. Wiadomo za to, że liczba firm chcących zabezpieczyć klasyki na przyszłość ciągle rośnie. Zabezpieczyć w rozumieniu wymiany układu napędowego na elektryczny. W takim właśnie kierunku poszło Everrati Automotive, które funkcjonuje od 2019 roku i dedykowane jest między innymi renowacji oraz modernizacji samochodów marki Porsche. Najmłodsza produkcja zakładu z Oxfordshire to coupe 911 generacji 964, obok której oferowana jest elektryfikacja Mercedes-Benza SL serii W113 raz Land Rovera serii IIA.

Everrati 911 Signature

Punktem wyjścia dla projektu 911 Signature było klasyczne, bezwypadkowe Porsche z 1991 roku. Samochód wyposażono w elektryczny układ spalinowy, który oferuje blisko dwa razy więcej mocy, niż w przypadku oryginalnego układu spalinowego. Everrati chwali się mocą dochodzącą do 507 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym 500 niutonometrów. Napęd przenoszony na tylne koła pozwala na rozpędzenie się do setki w niecałe cztery sekundy. Energia elektryczna przechowywana jest w bateriach o pojemności 53 kilowatogodzin, które mają pozwalać na przejechanie przeszło 240 kilometrów. Ładowanie baterii w przypadku korzystania ze stacji szybkiego ładowania DC od 10 do 100% pojemności miałoby trwać niecałą godzinę. Dzięki wykorzystaniu włókien węglowych elektryczne 911 ma być lżejsze od spalinowego oryginału.

Everrati 911 Signature

911 poddano również gruntonym modernizacjom podwozia i karoserii. Karoserię znacznie poszerzono z wykorzystaniem nowych paneli z włókien węglowych, a w strojeniu układu napędowego i nowego, regulowanego zawieszenia uczestniczył jeden z mistrzów serii British Touring Car Championship. Samochód wyposażono również m.in. w regulowany system odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania, zestaw multimedialny Porsche Classic Communications Management oraz regulowane elektrycznie fotele, które w razie życzenia można wymienić na węglowe fotele kubełkowe. Pierwsze egzemplarze elektrycznego 911 od Everrati mają trafić do właścicieli przed końcem tego roku. Cena za sztukę: co najmniej 250 tysięcy funtów, plus podatki i dodatkowe opłaty (aktualnie to prawie 1,3 miliona złotych). Wszystkie modyfikacje przygotowane są tak, aby w razie życzenia klienta samochód można było przywrócić do stanu oryginalnego bez uszkodzenia.

Skomentuj na forumUdostępnij