Porsche Macan - Trzy wcielenia
Kilka lat temu przesądzono o losie trzeciej generacji Porsche Macana - będzie elektryczna. Zanim jednak do tego dojdzie spędzimy kilka lat z drugą generacją, która zadebiutowała w tym miesiącu. Model będzie dostępny na starcie w trzech wersjach spalinowych, których maksymalna moc dochodzi do 440 koni mechanicznych.
Mały SUV odegrał we współczesnej historii Porsche bardzo ważną rolę. Model w pierwszej generacji wszedł na rynek w 2014 roku i w ciągu kilku lat przyciągnął ponad 600 tysięcy klientów na całym świecie. Aż dla 80% z nich był to pierwszy kontakt z samochodami Porsche. To jednocześnie najpopularniejszy model marki ostatnich lat wśród kobiet. Auto w nowej, drugiej generacji upodobniło się do większego Cayenne, otrzymało nową konsolę środkową z zastępami dotykowych przycisków, dostało w standardzie adaptacyjne reflektory LED w systemie Porsche Dynamic Light System, rozszerzyło ofertę felg do 21 cali i powiększyło paletę dostępnych kolorów nadwozia oraz opcji wykończenia wnętrza.
Ofertę silnikową otwierać będzie nowa, turbodoładowana jednostka benzynowa o czterech cylindrach i pojemności prawie dwóch litrów. Motor dostarcza 265 koni mechanicznych oraz 400 niutonometrów. Osiągi: setka w 6,4 sekundy i maksymalnie 232 km/h. Stopień wyżej stanie Macan S, pod którego maską znajdziemy 2,9-litrowe V6 z dwiema turbosprężarkami, które generuje o 26 KM więcej, niż w przypadku poprzednika. Moc 380 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 520 niutonometrów pozwolą na rozwinięcie setki w 4,8 sekundy i rozpędzenie się do 259 km/h. W każdym przypadku Macan będzie mógł pochwalić się napędem wszystkich czterech kół w systemie Porsche Traction Management oraz dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach.
Na szczycie oferty stanie Macan GTS, w którym również wylądowało V6 biturbo o pojemności 2,9 litra. W tym przypadku do dyspozycji będziemy mieli 440 koni mechanicznych oraz 550 niutonometrów, o 60 koni więcej, niż w pierwszej generacji. Osiągi blisko 2-tonowej maszyny: setka w 4,5 sekundy - 4,3 sekundy z pakietem Sport Chrono - od zera do 200 km/h w 17,1 sekundy, maksymalnie 272 km/h. Na pokład wersji GTS trafi między innymi nowe, pneumatyczne zawieszenie w systemie Porsche Active Suspension Management. Nowego Macana można już zamawiać, a pierwsze sztuki mają zostać oddane w ręce klientów w październiku. Ceny: 266 tysięcy złotych za wersję bazową, co najmniej 340 tysięcy złotych za Macana S oraz od 417 tysięcy złotych za Macana GTS (wliczając VAT).
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche Macan na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum