Audi R8 LMS Evo II - Lepsze i droższe
Już w nadchodzący weekend kierowcy samochodów Audi klasy GT3 ruszą po raz kolejny do walki o wygraną w 24-godzinnym wyścigu na Spa-Francorchamps, w którego historii Audi zwyciężyło cztery razy. Na miejscu wszyscy mogą zobaczyć również to, na co będą mogli przesiąść się w przyszłorocznym sezonie: to zmodernizowane coupe R8 LMS Evo II.
Kariera wyścigowego R8 klasy GT3 trwa przez dwie generacje i niezliczone modernizacje nieprzerwanie już od kilkunastu lat. Audi Sport wylicza, że model ma obecnie na koncie 83 tytuły mistrzowskie wśród kierowców oraz 106 tytułów mistrzowskich innego rodzaju, które zdobyto w różnych seriach wyścigowych na całym świecie. Do tego doliczyć należy osiem zwycięstw w 12-godzinnych wyścigach oraz trzynaście w 24-godzinnych. R8 LMS w pierwszej generacji znalazło 137 nabywców. Model drugiej generacji, który wprowadzono do oferty w roku 2015, został zbudowany i oddany w ręce klientów już w liczbie 138 sztuk. Pod koniec roku 2018 wprowadzono pierwsze Evo, teraz możemy przywitać się z Evo II.
Evo II ewoluowało pod kilkoma względami: jednostka napędowa z nowym układem dolotowym (lepszy rozkład momentu obrotowego w całym zakresie obrotów), aerodynamika (między innymi nowe skrzydło z tyłu, tym razem na mocno pochylonych ramionach zawijających się od tyłu, a nie przodu), większy komfort kierowcy i uproszczona obsługa (nowa klimatyzacja, regulowane w czterech kierunkach amortyzatory zamiast dwóch, rozbudowana kontrola trakcji) oraz poprawki jeszcze bardziej zwiększające bezpieczeństwo kierowcy. Efekt: samochód ma być bardziej przyjazdy na kierowców-amatorów, mniej czuły na zmiany rozkładu docisku aerodynamicznego podczas hamowania, łatwiejszy w ustawieniu podwozia i bardziej zrywny z najmniejszych prędkości.
R8 LMS Evo II napędzane jest umieszczonym centralnie, wolnossącym silnikiem benzynowym w układzie V10 o pojemności 5,2 litra, którego moc dochodzi do 585 koni mechanicznych, zależnie od danej serii wyścigowej i panujących przepisów. Maksymalny moment obrotowy: ponad 550 niutonometrów. Audi Sport zaleca generalny remont jednostki napędowej do dwadzieścia tysięcy kilometrów. Coupe waży na sucho 1235 kilogramów i zabiera na pokład 120 litrów paliwa. Wszystkie nowości będą kosztowne: cena kompletnego, nowego samochodu poskoczyła ze 398 tysięcy do 429 tysięcy euro, plut podatek VAT (aktualnie to równowartość prawie dwóch milionów złotych). Zespoły, które posiadają już poprzednie ewolucje R8 LMS drugiej generacji będą mogły liczyć na osobny pakiet modernizacji, który podniesie ich pojazdy do specyfikacji Evo II.
Źródło/zdjęcia: Audi Sport Audi R8 LMS Evo II na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum