Aktualności
04.12.2021

Nissan Ariya Single Seater Pakiet inspiracji

Nissan, który od ponad dekady może chwalić się produkcją popularnych aut o napędzie elektrycznym i który od kilku lat walczy w mistrzostwach świata elektrycznej Formuły E, marzy o połączeniu tych dwóch odległych światów. Oto efekt takiego myślenia: koncept sportowej, jednoosobowej maszyny noszący znajome imię Ariya.

Ariya Single Seater to jedna z wielu wizji powstałych w ramach programu Ambition 2030, który obejmuje marki Nissan i Infiniti i zakłada zakrojoną na szeroką skalę elektryfikację ich oferty, wliczając wprowadzenie do sprzedaży aż piętnastu nowych modeli o napędzie elektrycznym. Dziś Nissan oferuje kilka aut o takim napędzie, zależnie od kraju: kompaktowego Leafa drugiej generacji, kompakt Note, chińskiego sedana na bazie Sylphy, minivana e-NV200 Combi mieszczącego od pięciu do siedmiu osób oraz zbudowanego na zupełnie nowej platformie crossovera Ariya, który na większość rynków wejdzie dopiero pod koniec przyszłego roku. To właśnie z tym ostatnim geny ma dzielić koncept Ariya Single Seater.

Nissan Ariya Single Seater

Projekt Ariya Single Seater to wizja sportowego Nissana najbliższej przyszłości, która ma wyznaczyć kierunek autom seryjnym o podobnym charakterze, o ile na produkcję takich znajdzie się w ogóle odwaga. Jednoosobowy pojazd o kształtach nawiązujących do drogowego crossovera Ariya oraz bolidów elektrycznej Formuły E miałby korzystać z układu napędowego opartego o dotychczasowe osiągnięcia japońskiej marki. W szczegóły techniczne niestety Nissan się nie wdaje, a sam koncept istnieje na razie jedynie na ekranach komputerów i nic nie wskazuje na to, aby miał zostać zbudowany i uruchomiony w rzeczywistości.

Nissan Ariya Single Seater

Seryjny Nissan Ariya, z którego koncept miał zaadoptować układ napędowy, to auto, dla którego przygotowano kilka wariantów z napędem tylko przedniej lub obu osi. Bazowa Ariya ma oferować niecałe 220 koni mechanicznych mocy, a w topowej specyfikacji mamy mieć do dyspozycji przeszło 390 koni mechanicznych, które pozwolą na rozpędzenie się do setki w jakieś 5,1 sekundy. W podobnych przedziałach koncept Ariya Single Seater mógłby operować, gdyby poszedł w ślady aktualnych bolidów wykorzystywanych obecnie w Formule E, które obowiązuje między innymi masa własna minimum 900 kilogramów i maksymalna moc 340 koni mechanicznych oraz 272 koni mechanicznych w czasie wyścigu.

Skomentuj na forumUdostępnij