Mercedes-AMG SL 43 - Pozornie najmniejszy
SL najnowszej generacji, który przyszedł na świat jesienią ubiegłego roku po raz pierwszy wyłącznie pod marką Mercedes-AMG, zwiększa swoją dostępność dzięki nowej wersji silnikowej. Roadster do tej pory znany był wyłącznie w dwóch wariantach z widlastymi ósemkami. Teraz ofertę rozszerzono o SL 43, model z czterema cylindrami pod maską.
SL generacji R232 z 2+2-osobową kabiną i miękkim, składanym automatycznie dachem jest z nami od października ubiegłego roku, kiedy to przedstawiono warianty SL 55 o mocy 476 koni mechanicznych oraz SL 63 o mocy 585 koni mechanicznych, oba z 4-litrowymi V8 z dwiema turbosprężarkami. Teraz do katalogu dołącza SL 43, pierwszy model w rodzinie z rzędową czwórką pod maską od czasu... 190 SL z lat pięćdziesiątych minionego stulecia! Auto może pochwalić się między innymi nowymi, hybrydowymi technologiami, które wdrożono do produkcji dzięki doświadczeniu brytyjskiego oddziału Mercedes-AMG High Performance Powertrains, którego specjalnością są układy napędowe Formuły 1. Oraz znacznie mniejszą masą: w porównaniu do modeli z silnikami V8 nowy samochód schudł co najmniej o 140 kilogramów.
Do napędu nowego SL 43 służy czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności prawie dwóch litrów typu M139 z technologiami miękkiej hybrydy (mild hybrid). To pierwsze, seryjne AMG i pierwszy, seryjny samochód na świecie z elektryczną turbosprężarką, której korzenie sięgają Formuły 1, która w dalszym ciągu wykorzystuje również spaliny układu wydechowego. Turbosprężarka pracuje w układzie pod napięciem 48 V, który zasila również pokładowy rozrusznik-genetaror z napędem pasowym. Efekty: większa moc i moment obrotowy dostępne w całym zakresie obrotów silnika, większa elastyczność oraz krótkie zastrzyki dodatkowych 14 KM. Maszyna legitymuje się mocą 381 koni mechanicznych oraz maksymalnym momentem obrotowym 480 niutonometrów, który dostępny jest w zakresie do 3250 do 5000 obrotów na minutę.
Napęd przenoszony jest wyłącznie na tylne koła za pomocą 9-stopniowej przekładni AMG SpeedShift MCT 9G ze sportowymi trybami jazdy i funkcją szybkiego startu. Osiągi: sprint od zera do setki w 4,9 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do 275 kilometrów na godzinę. W standardzie SL 43 otrzymał między innymi: zawieszenie AMD Ride Control, 19-calowe felgi, aktywne aerodynamicznie łopatki we wlotach powietrza z przodu, chowany spoiler z tyłu oraz najnowszą generację systemu Mercedes-Benz User Experience z takimi funkcjami jak fabryczna aplikacja telemetryczna AMG Track Pace, która sprawdzi się na torze wyścigowym. Opcje: felgi w rozmiarze do 21 cali, pakiet aerodynamiczny z powiększonym dyfuzorem i innymi detalami, sportowe fotele w skórze Nappa, skrętne koła tylnej osi, zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami oraz liczne pakiety, od zmian stylistycznych po systemy wspomagania kierowcy.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-AMG Mercedes-AMG SL na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum