Aktualności
14.04.2022

Ferrari 296 GT3 Zebranie danych

Na fabryczny tor testowy Ferrari wyjechał w ostatnich dniach zamaskowany, czerwony prototyp nowej bestii, która już za kilka miesięcy ruszy na podbój torów wyścigowych na całym świecie. Mowa o modelu 296 w specyfikacji GT3, maszynie bazującej na drogowym coupe 296 GTB, gorącej premierze czerwca ubiegłego roku.

Drogowe 296 GTB to najmłodszy i najbardziej zaawansowany technologicznie, drogowy model z Maranello w regularnej produkcji. Coupe, które zadebiutowało niecały rok temu, zostało uzbrojone w zupełnie nowy, umieszczony centralnie silnik V6 o pojemności trzech litrów z dwiema turbosprężarkami, silnik elektryczny przy tylnej osi oraz paczkę litowo-jonowych baterii. Całkowita, maksymalna moc układu napędowego dochodzi tu aż do 830 koni mechanicznych, a elementy hybrydowe pozwalają na przejechanie do około 25 kilometrów bez uruchamiania silnika spalinowego. Miesiąc temu zapowiedziano, że trwają już prace również nad wyścigowym nad wyścigowym 296 GT3.

Zdjęcie Ferrari 296 GT3

W tym tygodniu pierwszy prototyp wyścigowego 296 GT3 wyjechał na testy na fabrycznym torze Fiorano. Torowa maszyna oczywiście pozbyła się silnika elektrycznego oraz baterii i przekazała całą władzę w ręce podwójnie turbodoładowanego V6. W przypadku drogowego 296 GTB silnik spalinowy przekracza 660 koni mechanicznych. W ścigaczu klasy GT3 zostanie znacznie stłamszony, standardowo do przedziału 500-600 koni mechanicznych. Maszynę na pierwszych kilometrach po Fiorano prowadzili fabryczni kierowcy Ferrari: Alessandro Pier Guidi, aktualny mistrz świata World Endurance Championship w kategorii GTE oraz Andrea Bertolini, który obecnie startuje przede wszystkim w pucharze GT World Challenge Europe.

Zdjęcie Ferrari 296 GT3

Model 296 GT3 zajmie na torach wyścigowych miejsce modelu 488 GT3, który znajduje się w użytku nieprzerwanie od początku sezonu 2016 (od sezonu 2020 w zmodernizowanej specyfikacji Evo). Największą różnicą między dwoma samochodami jest silnik: w przypadku 488 mamy do czynienia z podwójnie turbodoładowanym V8 o pojemności 3,9 litra. Na liście sukcesów 488 GT3 znajdziemy między innymi trzy zwycięstwa w wyścigu Gulf 12 Hours na torze Yas Marina, a także wygrane w 12-godzinnym Bathurst, 24-godzinnym Spa-Francorchamps, 1000-kilometrowym Paul Ricard, 12-godzinnym Navarra oraz 8-godzinnym Laguna Seca. Nowe 296 GT3 ma być gotowe do startów w sezonie 2023. GT3 są dziś praktycznie wszędzie: GT World Challenge, 24h Series, DTM, Le Mans Cup, SportsCar Championship, Super GT i wiele innych. W sezonie 2024 samochody GT3 mają dołączyć również do długodystansowych mistrzostw świata World Endurance Championship, w których zastąpią obecne maszyny klasy GTE.

Skomentuj na forumUdostępnij