Abarth 695 - Tributo 131 Rally
Abarth wraca do czasów swoich największych sukcesów rajdowych i prezentuje kolejną edycję specjalną malucha serii 695, który bazuje na Fiacie 500. Tym razem za wzór do naśladowania postawiony został rajdowy Abarth 131, który wygrywał w mistrzostwach świata na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych.
Głównym zadaniem modelu 131, który wszedł do produkcji w zakładach Fiata w 1974 roku, było zastąpienie wysłużonego sedana 124. Już niecałe dwa lata później w ramach współpracy z Abarthem i Bertone przygotowano serię homologacyjną w grupie 4, która pozwoliła zmodyfikowanemu 131 z 4-cylindrowym silnikiem przekraczającym 230 koni mechanicznych na dołączenie do rajdowych mistrzostw świata. Maszyna okazała się przebojem, który zdobył trzy tytuły mistrzów świata wśród konstruktorów i przyniósł tytuł mistrza świata wśród kierowców Walterowi Röhrlowi. W ciągu sześciu sezonów 131 pozwolił na wygranie w osiemnastu rajdach mistrzostw świata.
Czterdzieści lat temu Abarth 131 Rally wystartował w swoim ostatnim rajdzie. Okrągła rocznica zakończenia kariery stała się pretekstem do przygotowania Abarha 695 w specyfikacji Tributo 131 Rally. Pakiet modyfikacji zaczyna się od błękitnego lakieru Blue Rally, czarnego dachu, czarnych nadkoli, czarnych pasów bocznych, nowych felg o średnicy 17 cali oraz małych detali, jak sylwetki 131 Rally, które rozrzucono po karoserii i kabinie. Sportowe auto wyposażono między innymi w regulowany spoiler z tyłu, który może generować kilkadziesiąt kilogramów docisku, nowy układ wydechowy Record Monza Sovrapposto, amortyzatory Koni FSD w każdym z czterech rogów oraz wzmocniony układ hamulcowy z aluminiowymi zaciskami Brembo.
Tak samo, jak w przypadku innych przedstawicieli rodziny, Abarth 695 Tributo 131 Rally wykorzystuje benzynowy silnik T-jet o pojemności 1,4 litra z turbosprężarką Garrett. Do wyboru mamy ręczną lub automatyczną skrzynię biegów, obie o pięciu przełożeniach. Motor dostarcza na przednie koła 180 koni mechanicznych oraz 250 niutonometrów, które pozwalają na przekroczenie setki po 6,7 sekundach. Prędkość maksymalna sięga 225 kilometrów na godzinę. Produkcja 695 Tributo 131 Rally będzie limitowana. Abarth zamierza wypuścić na cały świat tylko 695 egzemplarzy. Spodziewana cena: co najmniej 150 tysięcy złotych za sztukę (na rynku włoskim cennik limitowanej edycji w podstawowym wyposażeniu zaczyna się od 33,2 tysięcy euro).
Źródło/zdjęcia: Fiat, Abarth Abarth 695 Tributo 131 Rally na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum