Aktualności
03.06.2022

Toyota GR Corolla Morizo Edition

Kurz po premierze przeszło 300-konnej Corolli z oddziału Toyota Gazoo Racing jeszcze nie opadł, a japońska marka przyszykowała już wersję specjalną, która powinna ucieszyć przede wszystkim stałych bywalców torów wyścigowych. Oto limitowana GR Corolla Morizo Edition, auto o zmniejszonej masie i poprawionych osiągach.

Bazową GR Corollę z turbodoładowanym, trzycylindrowej silnikiem o pojemności 1,6 litra poznaliśmy pod koniec marca. Auto charakteryzowało się mocą 304 KM, maksymalnym momentem obrotowym 370 Nm, masą własną 1470 kilogramów, ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach i napędem obu osi. W wydaniu Morizo Edition model idzie znacznie dalej. Samochód miał powstać na specjalnie życzenie Akio Toyody, prezydenta Toyoty, który ma na swoim koncie między innymi kilka startów w 24-godzinnym wyścigu na Nürburging Nordschleife. Na Nordschleife można było go zobaczyć pod pseudonimem Morizo Kinoshita, pod którym ukrywał się także jako kierowca testowy Toyoty.

Zdjęcie Toyota GR Corolla Morizo Edition

GR Corolla w wydaniu Morizo Edition, bazującym na zmodyfikowanym już wydaniu Circuit Edition, przeszła gruntowne modyfikacje. Zza pleców kierowcy i pasażera zniknęła tylna kanapa, wymontowano również głośniki z tyłu i takie elementy, jak sterowanie szybami. Standardem pozostaje lekki dach z kutych włókien węglowych, wentylowana maska komory silnika i dodatkowe otwory prowadzące powietrze chłodzące hamulce na przedniej osi. Zainstalowano nowe felgi o średnicy 18 cali z szerszym ogumieniem Michelin Pilot Sport Cup 2, zmodyfikowano zawieszenie i zamontowano dodatkowe usztywnienia podłogi oraz zawieszenia. Na pokładzie wylądowały między innymi systemy Safety Sense 3.0. Do tego dorzucono specjalne wykończenie nadwozia i wnętrza.

Zdjęcie Toyota GR Corolla Morizo Edition

Samochód schudł w sumie o około 45 kilogramów. Na koniec zajęto się silnikiem i skrzynią biegów. Maksymalny moment obrotowy podniesiono do okrągłych 400 niutonometrów, które dostępne są w zakresie od 3250 do 4600 obrotów na minutę. Zmodyfikowana skrzynia biegów i mechanizmy różnicowe mają zapewnić jeszcze lepszą dynamikę, niż w zwykłej wersji. Toyota GR Corolla Morizo Edition zostanie wyprodukowana w liczbie jedynie 200 egzemplarzy. Oficjalna sprzedaż modelu ruszy w najbliższych miesiącach, w których poznamy również jego cenę. Pierwsze sztuki mają trafić do klientów dopiero w przyszłym roku.

Skomentuj na forumUdostępnij