Aktualności
11.06.2022

Audi RS5 Competition Maksymalna dynamika

Specjaliści oddziału Audi Sport przypomnieli sobie o coupe serii RS5, które w aktualnej generacji jest obecne na rynku od ponad czterech lat. Twórcy małego gran turismo uznali, że najwyższy czas przegonić je po torze wyścigowym i przygotowali dedykowaną właśnie takim wybrykom wersję o wymownej nazwie Competition.

Aktualne RS5 zadebiutowało wiosną 2017 roku, a pod koniec 2019 roku przeszło małą modernizację, która objęła między innymi karoserię oraz wyposażenie. Od samego początku model napędzany jest podwójnie turbodoładowanym silnikiem V6 o pojemności 2,9 litra, który produkuje 450 koni mechanicznych i okrągłe 600 niutonometrów. Napęd na obie osie przenosi automat Tiptronic o ośmiu przełożeniach. W przypadku nowego RS5 Competition mamy do czynienia z identycznymi parametrami jednostki napędowej, a wszystkie nowości sprowadzają się do innych elementów samochodu. Dla chętnych dostępny jest również pakiet Competition Plus.

Zdjęcie Audi RS5 Competition

Nowe, opcjonalne zawieszenie coupe zostało fabrycznie obniżone o 10 milimetrów. Nowe sprężyny, amortyzatory regulowane w trzech stopniach i sztywniejsze stabilizatory przygotowano z myślą o dynamicznej jeździe, a ręczna regulacja pozwala na obniżenie prześwitu o kolejne 10 milimetrów. Jednocześnie zmieniono przełożenie układu kierowniczego, zainstalowano ulepszony mechanizm różnicowy, zaktualizowano oprogramowanie skrzyni biegów, poprawiono pracę układu hamulcowego i ABS'u i przygotowano nowe końcówki układu wydechowego. Na tym nie koniec. Na chętnych czeka opcjonalne ogumienie Pirelli P Zero Corsa, które sprawdzi się przede wszystkim na torach wyścigowych.

Zdjęcie Audi RS5 Competition

Nowa specyfikacja Competition to również dodatkowe wykończenie karoserii i wnętrza, nowe kolory nadwozia, nowe felgi, dach z włókien węglowych oraz zredukowana izolacja pomiędzy komorą silnika, a wnętrzem. Samochód będzie rozpędzał się do setki w czasie 3,8 sekundy i rozwijał elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną, którą podniesiono 290 kilometrów godzinę. Dla tych, których nie interesuje coupe RS5 Competition marka Audi ma przygotowane inne propozycje. W wersji Competition zadebiutowała jednocześnie pięciodrzwiowa limuzyna RS5 Sportback oraz kombi RS4 Avant. Ceny zwykłego coupe zaczynają się od 87 tysięcy euro, pakietu Competition od prawie 7,9 tysięcy euro i pakietu Competition Plus od prawie 11,8 tysięcy euro.

Skomentuj na forumUdostępnij