Aktualności
30.06.2022

Volkswagen ID Aero Elastyczność platformy

Volkswagen zapowiada kolejny, szósty już model o napędzie elektrycznym z rodziny ID, w której do tej pory pojawiła się mieszanka kompaktów, crossoverów oraz minivan. Tym razem szykowany jest jeszcze inny format: duża limuzyna o nazwie Aero. Samochód ma poprowadzić nową ofensywę marki na rynek chiński i nie tylko.

Rodzina ID liczy w obecnej chwili pięć modeli produkowanych seryjnie. Wszystko zaczęło się pod koniec lata 2019 roku od premiery seryjnej wersji hatchbacka ID.3, do którego dołączyły później crossovery ID.4, ID.5 oraz ID.6, a kilka miesięcy temu ofertę rozszerzył minivan ID Buzz, na bazie którego w przyszłości powstanie prawdopodobnie również wersja dostawcza. W planach na najbliższe lata jest co najmniej kilkanaście kolejnych modeli, w tym limuzyna ID Aero, którą już teraz można oglądać w formie konceptu. Konceptu, który według Volkswagena jest bardzo bliski wersji, która już w przyszłym roku wejdzie do produkcji seryjnej.

Zdjęcie Volkswagen ID Aero

Wszystkie elektryki Volkswagena bazują na modułowej platformie MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten). ID Aero to pierwsza oparta na niej limuzyna, która ma być postrzegana jako model premium i flagowa pozycja w rodzinie ID. Samochód ma prawie pięć metrów długości i odznacza się współczynnikiem oporu powietrza na poziomie tylko 0,23. Volkswagen zapowiada, że na jego pokład trafią litowo-jonowe baterie o pojemności 77 kilowatogodzin, które mają zapewnić zasięg nawet do 620 kilometrów (według norm WLTP). Dokładna specyfikacja układu napędowego nie jest jeszcze znana. W najbliższych miesiącach można spodziewać się również Aero w nadwoziu kombi.

Zdjęcie Volkswagen ID Aero

ID Aero ma poprowadzić ofensywę Volkswagena na rynek Chiński, na którym model miałby pojawić się w drugiej połowie przyszłego roku. Niemiecka marka przewiduje dwie wersje w ramach dwóch spółek joint venture, jedną z grupą SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), drugą z FAW (First Automobile Works). Planuje się, że do roku 2030 co najmniej połowa Volkswagenów sprzedawana w Chinach będzie elektryczna. ID Aero będzie oferowany również w Europie i Ameryce Północnej. Europejskie wydanie ma być produkowane od przyszłego roku w fabryce w Emden w Niemczech, w której prawie dwa lata temu ruszyła przebudowa z myślą o produkcji samochodów elektrycznych. W maju tego roku w Emden rozpoczęto produkcję ID.4, który budowany jest również w Zwickau i w dwóch fabrykach w Chinach.

Skomentuj na forumUdostępnij