Aktualności

Hyundai Ioniq 6 Elektryczny streamliner

Po bardzo oszczędnej w dodatkowe informacje, czerwcowej publikacji pierwszych zdjęć zupełnie nowego, elektrycznego samochodu Hyundai'a, przyszedł czas na jego właściwą premierę. Oto model o nazwie Ioniq 6: prawie 4,9-metrowa limuzyna o bardzo opływowych kształtach, które przekładają się bezpośrednio na zwiększony zasięg.

Zupełnie nowy model jest drugim autem Hyundai'a w elektrycznej rodzinie Ioniq, które wyróżnia się wyglądem nie tylko w całej gamie marki, ale również wśród konkurencji. Zaokrąglone z każdej strony auto charakteryzuje się 295-centymetrowym rozstawem osi, modułową deską rozdzielczą z dwoma 12-calowymi wyświetlaczami, funkcją Vehicle to Load (V2L), która pozwoli na ładowanie dowolnych urządzeń elektrycznych, zaawansowanymi systemami jazdy zautomatyzowanej i wspomagania kierowcy oraz współczynnikiem oporu powietrza na poziomie tylko 0,21. To pierwszy, seryjny model koreańskiej marki z funkcją Over-the-Air - zdalną aktualizacją oprogramowania za pośrednictwem Internetu.

Zdjęcie Hyundai Ioniq 6

Ioniq 6 dostępny będzie w kilku wersjach napędowych. Podstawowy model zostanie wyposażony w jeden silnik elektryczny na tylnej osi, baterie o pojemności 54 kilowatogodzin oraz koła z 18-calowymi felgami (w opcji felgi w rozmiarze do 20 cali). Stopień wyżej stoi wersja z bateriami powiększonymi do 77,4 kilowatogodzin. Ofertę zamyka Ioniq 6 z napędem wszystkich czterech kół, który dostępny jest tylko z większą baterią. W takim wydaniu elektryczny streamliner może pochwalić się mocą 239 kilowatów - 325 koni mechanicznych - oraz maksymalnym momentem obrotowym 605 niutonometrów. Sprint od zera do stu kilometrów na godzinę: 5,1 sekundy. Zasięg: do 610 kilometrów (według norm WLTP).

Zdjęcie Hyundai Ioniq 6

Samochód został przystosowany do kilku standardów ładowania baterii. W najlepszym przypadku, po podłączeniu pod publiczne stacje i przy ładowaniu z mocą 350 kW można liczyć na uzupełnienie stanu naładowania baterii z 10 do 80 procent w jakieś 18 minut. Ioniq 6, który bazuje na modułowej platformie E-GMP (Electric-Global Modular Platform ), wejdzie do oficjalnej produkcji w trzecim kwartale roku i pojawi się w sprzedaży niedługo później. Jego cena nie jest jeszcze znana. Ioniq 6 będzie "do wzięcia" również w świecie wirtualnym: Hyundai przygotowuje szereg interaktywnych rozwiązań na komputery i urządzenia mobilne, wliczając wiodące platformy Metaverse.

Skomentuj na forumUdostępnij