Aktualności
30.07.2022

Porsche 911 GT3 R Precyzyjny instrument

Wyścigowe Porsche 911 klasy GT3 generacji 991, które miało swoją premierę ponad siedem lat temu, doczekało się następcy. Przy okazji 24-godzinnego wyścigu na Spa-Francorchamps odsłonięto zupełnie nowe 911 GT3 R generacji 992, które w rękach dziesiątek prywatnych zespołów wyjedzie na tory wyścigowe całego świata już w przyszłym roku.

Porsche 911 GT3 R to jeden z najpopularniejszych i najbardziej utytułowanych modeli w swojej grupie. Maszyny generacji 991 startują na całym świecie od początku sezonu 2016, a od początku sezonu 2019 prywatne zespoły mają do dyspozycji zmodernizowaną ewolucję generacji 991 II. Na ich koncie znalazły się między innymi wygrane w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu, 24-godzinnym Spa-Francorchamps, a także zwycięstwa w swojej klasie w 24-godzinnym wyścigu Daytona i 12-godzinnym Sebring. Prace nad zupełnie nowym 911 GT3 R rozpoczęto jeszcze w 2019 roku. To dopiero drugie, wyścigowe 911 z oddziału Porsche Motorsport oparte na generacji 992.

Zdjęcie Porsche 911 GT3 R

Pod względem stylistycznym rewolucji nie ma i być nie może. Model nowej generacji poznamy przede wszystkim po szerokim pasie tylnych świateł, a premierowy egzemplarz wyróżniono czarnym malowaniem i czerwonymi detalami. Nowością są przednie światła wykorzystujące zjawisko kolimacji, bazujące na technologii z prototypu 963 klasy LMDh. Nowy samochód ma być bardziej przyjazdy mniej doświadczonym kierowcom, lepiej wyważony pod względem rozkładu masy między osiami - minimalna masa 1250 kilogramów - i bardziej zaawansowany aerodynamicznie. Porsche zwraca również uwagę na mniejsze obciążenie ogumienia na tylnej osi, za którą umieszczono nowy silnik, pochylony tak, aby zrobić więcej miejsca dla dyfuzora. Wolnossący, 6-cylindrowy boxer urósł z niespełna czterech do prawie 4,2 litra. Maksymalna moc: około 565 koni mechanicznych (zależnie od Balance Of Performance).

Zdjęcie Porsche 911 GT3 R

911 GT3 R wyposażono w nowe zawieszenie, wzorowane między innymi na większym 911 RSR klasy GTE, zastosowano nowe amortyzatory od KW Suspensions, nowe elementy układu hamulcowego od AP Racing, zwiększono rozstaw osi o 48 milimetrów, zwiększono rozstaw kół na obu osiach, zmodernizowano ABS i kontrolę trakcji. Fotel kierowcy, przed którym znajduje się regulowana kierownica, regulowane pedały i 10,3-calowy wyświetlacz, został przesunięty bliżej środka kabiny, a w środku zainstalowano poprawioną klatkę bezpieczeństwa i boczne strefy kontrolowanego zgniotu według najnowszych specyfikacji FIA. Nowe 911 GT3 R można już zamawiać. Cena, nie wliczając podatków i lokalnych opłat: 511 tysięcy euro (aktualnie to równowartość około 2,4 miliona złotych). Samochód wyjedzie na tory wyścigowe z początkiem sezonu 2023.

Skomentuj na forumUdostępnij