Aktualności
25.10.2022

Lotus Eletre Trzy odmiany

Pokazany wiosną tego roku Eletre, pierwszy SUV w historii Lotusa, szykuje się wielkimi krokami do wejścia do produkcji seryjnej. Jego twórcy zdradzili dzisiaj, że model o napędzie wyłącznie elektrycznym dostępny będzie w trzech wariantach. Moc najmocniejszego z nich, Eletre R, przekroczy 900 koni mechanicznych!

Eletre to duży, czterodrzwiowy SUV o długości ponad 5,1 metra z wysokim prześwitem, napędem wyłącznie elektrycznym, nowymi technologiami multimedialnymi z systemem operacyjnym Lotus Hyper OS i zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy. Wśród tych ostatnich ma znaleźć się między innymi tryb jazdy terenowej, chowane czujniki LIDAR oraz system jazdy autonomicznej, który pozwoli przejechać turystycznie... tor Nurburgring. Samochód oparto na platformie Electric Premium Architecture z aluminium i włókien węglowych, która posłuży za bazę również do przyszłych modeli brytyjskiej marki. Dostępne będą trzy wersje: bazowy Eletre, Eletre S oraz mocarny Eletre R.

Zdjęcie Lotus Eletre

Elektryczny układ napędowy w przypadku Eletre oraz Eletre S będzie generował do 450 kilowatów mocy - 612 koni mechanicznych - oraz maksymalnie 710 niutonometrów momentu obrotowego. Eletre R z dwoma silnikami elektrycznymi będzie dysponować mocą aż 675 kW - 918 koni mechanicznych - i momentem 985 Nm. W każdym przypadku wykorzystywane będą baterie o pojemności 112 kilowatogodzin, które pozwolą na pokonanie do 600 kilometrów w bazowych wersjach i 490 kilometrów w Eletre R. Ładowanie baterii w zakresie od 10% dod 80% z wykorzystaniem stacji szybkiego ładowania ma trwać około 20 minut. Eletre oraz Eletre S będą rozpędzać się do setki w 4,5 sekundy i rozwijać maksymalnie 258 km/h. Eletre R ma być najszybszym samochodem w swojej klasie: 2,95 sekundy do setki i maksymalnie 265 kilometrów na godzinę.

Zdjęcie Lotus Eletre

Eletre, zależnie od wersji, otrzyma między innymi adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, felgi w rozmiarze od 20 do 23 cali, hamulce z węglowo-ceramicznymi tarczami, panoramiczny dach, ruchomy spoiler z tyłu, wyświetlacze opracowane przez firmę Ecarx, nagłośnienie marki KEF Audio z technologią Dolby Atmos oraz nawigację od Here Technologies. Samochód będzie produkowany w nowej fabryce w Chinach (Lotus należy od pięciu lat to chińskiego Geely). Pierwsze egzemplarze trafią do europejskich klientów w pierwszej połowie przyszłego roku, na rok 2024 planowane jest wejście na rynki Ameryki Północnej, Bliskiego Wschodu i Azji Pacyficznej. Ceny na terenie Niemiec: od prawie 96 tysięcy euro za bazowe Eletre do prawie 151 tysięcy euro za Eletre R (aktualnie to przedział od około 455 do 715 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij