Aktualności
08.12.2022

Mercedes-AMG GT2 Stała ekspansja

W tym roku w mistrzostwach GT2 European Series gościnnie pojawiło się przeszło 730-konne coupe GT Track Series od AMG. Limitowany model, który adresowany był do amatorów ścigania i kolekcjonerów, nigdy nie miał zagościć w mistrzostwach na stałe. Taką rolę powierzono zupełnie nowej maszynie klasy GT2, wzorowanej na Track Series.

GT Track Series, który zadebiutował w marcu tego roku, pojawił się w mistrzostwach GT2 European Series w klasie Invitational podczas majowego wyścigu na Red Bull Ringu w Austrii. W przyszłym roku zespoły stawiające na markę Mercedes-AMG będą mogły dołączyć do rywalizacji na stałe dzięki nowemu modelowi GT2 z pełną homologacją w grupie. Po GT3 oraz GT4 jest to już trzecia wersja AMG GT wśród najważniejszych kategorii ścigaczy GT. Na pierwszy rzut oka nowa maszyna nie różni się zbytnio od GT Track Series. Największymi zmianami są nowe skrzydło z tyłu z regulacją, mocowane centralnie felgi o średnicy 18-cali bez ozdobnych dekielków oraz nieznacznie osłabiona jednostka napędowa.

Zdjęcie Mercedes-AMG GT2

Do GT2 trafiła widlasta ósemka z dwiema turbosprężarkami i płaskim wałem korbowym. Silnik o pojemności czterech litrów rozwija maksymalnie 707 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy: do 800 niutonometrów. To najmocniejszy, kliencki samochód wyścigowy rodem z Affalterbach! Napęd na tylne koła przenosi sekwencyjna skrzynia o sześciu biegach, którą usadowiono przy tylnej osi. Pakiet obejmuje również nowe zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami i stabilizatorami, regulowany ABS i kontrolę trakcji, nowy system szybkiego mocowania kół oraz cyfrową deskę rozdzielczą Digital Display Unit z dużymi możliwościami regulacji.

Zdjęcie Mercedes-AMG GT2

AMG GT2 ma ważyć niecałe 1400 kilogramów. W porównaniu do samochodu klasy GT3, którego moc ograniczona jest w zakresie 500-600 KM, jest o około 110 kilogramów cięższy. Samochody klasy GT2 adresowane są do kierowców amatorów i stoją obecnie w drabince mistrzostw organizowanych przez SRO Motorsports Group poniżej GT3. Mercedes-AMG rozpocznie sprzedaż nowego GT2 w przyszłym roku, a obsługą samochodów zajmie się HWA. Na przyszłoroczny sezon GT2 European Series zaplanowano w sumie sześć rund po dwa wyścigi każda. W ubiegłym roku w pucharze startowało kilkanaście zespołów z samochodami marek Audi, Brabham, KTM, Lamborghini oraz Porsche. W sezonie 2023 dołączy do nich nie tylko AMG, ale również Maserati. Od przyszłego roku samochody klasy GT2 będą dopuszczone także do pucharu Intercontinental GT Challenge.

Skomentuj na forumUdostępnij