Aktualności
24.05.2008

Donkervoort D8 GT Sport po holendersku

Zeszłoroczna premiera salonu samochodowego w Genewie, holenderskie coupe Donkervoort D8 GT przedarło się przez fazę testów i weszło właśnie do produkcji seryjnej. Pierwsze egzemplarze dotrą do klientów już w sierpniu tego roku.

D8 GT to pierwsze coupe w historii firmy z Loosdrecht. Jej początki sięgają 1978 roku - wtedy to Joop Donkervoort w rodzinnym Tienhoven rozpoczął prace nad własnym samochodem sportowym. Wkrótce powstał pierwszy roadster firmowany jego nazwiskiem, przypominający legendarnego Lotusa Seven. W roku 1996 podjęto współpracę z Audi a w ciągu 25 zakłady opuściło przeszło 1000 aut.

Donkervoort D8 GT

D8 GT bazuje na roadsterze D8 wprowadzonym na rynek w 1993 roku. Niemal całe nadwozie samochodu wykonano z aluminium i włókien węglowych, pod którymi znalazły się liczne udoskonalenia większości mechanizmów. Masa całego samochodu to jedynie 650 kg.

Coupe napędzane jest czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem Audi o trzech poziomach mocy: 180, 210 i 270 koni mechanicznych. Prędkość maksymalna sięga 250 km/h a przyspieszenie do setki nie przekracza 4 sekund.

Donkervoort D8 GT

Plany zakładają wypuszczanie maksymalnie 50 egzemplarzy rocznie (produkcja wystartowała 20 maja) w cenie 90-130 tysięcy euro każdy. D8 GT może także pojawić się w klasie GT4 wyścigowej serii FIA.

Skomentuj na forumUdostępnij