Aktualności

McLaren 720S GT3 Evo Zgodny z rekomendacjami

W styczniu tego roku McLaren zakończył produkcję drogowego 720S, ale na model ten czeka jeszcze długa kariera na torach wyścigowych całego świata. Oddział McLaren Motorsport zaprezentował kilka dni temu zmodernizowaną maszynę kategorii GT3. Nowości dostępne będą także jako pakiet modyfikacji dla 720S GT3 pierwszej serii.

Wyścigowy 720S w specyfikacji GT3 zadebiutował ponad cztery lata temu i w swoim pierwszym wyścigu, 12h Gulf na torze Yas Marina w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, plasował się na prowadzeniu przez kilka godzin. W ostatnim czasie maszyna pozwoliła na zdobycie tytułów mistrzowskich w seriach Asian Le Mans Series, IMSA Sportscar Championship oraz GT World Challenge Europe, a w styczniu tego roku zajęła miejsce na podium w klasie GTD w 24-godzinnym wyścigu na torze Daytona. W najbliższych miesiącach wszyscy zainteresowani maszyną McLarena będą mogli skusić się na gruntownie zmodernizowany model 720S GT3 Evo, który pokazano w ostatnich dniach na torze Brands Hatch.

Zdjęcie McLaren 720S GT3 Evo

Evo powstał po kilku latach sukcesów, w trakcie których zebrano bezcenne uwagi od klientów. W nowym modelu poprawiono przede wszystkim: balans aerodynamiczny, który został przesunięty ku przedniej osi, budowę karoserii (łatwiejsza i mniej kosztowna wymiana uszkodzonych paneli), pozycję świateł (większy zasięg w nocy), zawieszenie (nowe, regulowane amortyzatory firmy Öhlins, nowe wahacze z regulacją na przedniej osi, nowe sprężyny) oraz układ hamulcowy (nowe, wytrzymalsze zaciski i ich nowy system mocowania, pozwalający na szybszą wymianę). Plus dziesiątki mniejszych poprawek, które mają zwiększyć niezawodność samochodu i zmniejszyć koszty jego obsługi, szczególnie w wypadku uszkodzenia i konieczności wymiany części. Posiadacze 720S pierwszej generacji będą mogli nabyć osobny pakiet nowości do własnoręcznego zainstalowania.

Zdjęcie McLaren 720S GT3 Evo

Sercem 720S GT3, zbudowanego na węglowym kadłubie MonoCage II, jest podwójnie turbodoładowana jednostka w układzie V8 o pojemności czterech litrów, która została umieszczona centralnie. Silnik, w zależności od przepisów obowiązującej w danej serii wyścigowej, rozwija do około 600 koni mechanicznych przy masie samochodu w okolicach 1250 kilogramów. Maszyny klasy GT3 startują obecnie w takich mistrzostwach, jak GT World Challenge, Intercontinental GT Challenge, DTM, Super GT, IMSA Sportscar Championship, Asian Le Mans Series, Le Mans Cup, Nürburgring Langstrecken Serie czy International GT Open. W przyszłym roku GT3 po raz pierwszy wkroczą do długodystansowych mistrzostw świata, World Endurance Championship, w których zajmą miejsce samochodów klasy GTE.

Skomentuj na forumUdostępnij