Aktualności
17.03.2023

TechArt 911 GTstreet R Flyweight Opanowanie prędkości

TechArt Automobildesign, specjalizujące się od drugiej połowy w tuningu samochodów marki Porsche, przygotowało zupełnie nową ofertę dla klientów, którzy są stałymi bywalcami torów wyścigowych. Ich oczekiwania będzie spełniać nowa linia modeli z serii Flyweight. Pierwszym z nich jest 800-konne 911 Turbo S.

TechArt Automobildesign działa oficjalnie od 1987 roku, a dziś sztandarowym produktem tunera jest program GTstreet R, pod którym kryją się budowane od 2001 roku przeróbki najmocniejszych wersji Porsche 911. Obecnie takim 911 jest model Turbo S generacji 992, w którym instalowany jest 3,75-litrowym boxer o sześciu cylindrach, z którego dwie turbosprężarki wyciskają 650 koni mechanicznych oraz 800 niutonometrów. W swoje dwudzieste urodziny najnowsze, limitowane do 87 sztuk coupe GTstreet R mogło pochwalić się mocą podniesioną do okrągłych 800 koni mechanicznych, maksymalnym momentem obrotowym 950 niutonometrów i prędkością maksymalną 350 kilometrów na godzinę.

Zdjęcie TechArt 911 GTstreet R Flyweight

Tegoroczna premiera salonu samochodowego w Bangkoku (wystawa będzie otwarta dla zwiedzających w dniach od 22 marca do 4 kwietnia), model GTstreet R Flyweight, legitymuje się identycznymi parametrami silnika. Wszystkie różnice względem zwykłego GTstreet R znajdują się gdzie indziej: aerodynamika, zawieszenie, podwozie, kabina. W wersji Flyweight znajdziemy między innymi wielopoziomowe skrzydło z tyłu, powiększony splitter, wentylowane nadkola, tylną szybę z poliwęglanów, kubełkowe fotele Recaro z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa, klatkę bezpieczeństwa, regulowane zawieszenie firmy Öhlins oraz ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2 R na nowych, odchudzonych felgach Formula VI Race Flyweight.

Zdjęcie TechArt 911 GTstreet R Flyweight

GTstreet R Flyweight w porównaniu do bazowego auta z porównywalnym wyposażeniem ma schudnąć o około 60 kilogramów. Największe oszczędności to kilka kilogramów na felgach, prawie trzy kilogramy na układzie wydechowym, węglowe fotele, węglowe panele karoserii oraz eliminacja drugiego rzędu siedzeń. Samochód z napędem obu osi ma rozpędzać się do setki w niecałe 2,5 sekundy, przekraczać 200 km/h po czasie zaledwie 7,5 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną co najmniej 350 kilometrów na godzinę. TechArt zmodyfikuje w ten sposób tylko dziewiętnaście egzemplarzy 911 Turbo S. Można spodziewać się, że wszystkie zostaną zarezerwowane w mgnieniu oka, o ile do tego już nie doszło.

Skomentuj na forumUdostępnij