Genesis GV80 Coupe - Dynamiczne atrybuty
Marka Genesis, która przestaje być w Europie egzotyką, zapowiada linię modeli wzbudzających większe emocje i nastawionych na sportowe osiągi. W minionych latach właśnie taki kierunek zwiastowała seria konceptów coupe i kabrioletu. Teraz próbuje podążać nim duży crossover GV80, który przybrał nową formę.
O jakiej formie mowa? Najnowszym konceptem Genesis, luksusowej marki w obrębie koncernu Hyundai Motor Company, jest pięciodrzwiowy GV80 Coupe, który pokazano w tym tygodniu w budynku Genesis House w Nowym Jorku. Pojazd powstał pod okiem zespołu kierowanego przez Luca Donckerwolke'a. Dla auta zaprojektowano zupełnie nową karoserię z opadającą nisko linią dachu, inspirowaną między innymi zeszłorocznym konceptem X Speedium Coupe. Dach został wykonany z włókien węglowych, co miało pozwolić na nieznacznie obniżenie środka ciężkości. Zakończono go nieruchomym spoilerem, który współpracuje z drugim, mniejszym spoilerem osadzonym na tylnej klapie. Oświetlenie auta w postaci podwójnych pasów to ukłon w stronę poprzednich konceptów marki.
Czteroosobowa kabina została zaaranżowana z myślą o... częstych wizytach na torze wyścigowym. Na kierowcę oraz każdego z pasażerów czekają kubełkowe fotele, dla samego kierowcy zaprojektowano kask w kolorze samochodu (pomarańczowy odcień nazwano Magma), a za drugim rzędem siedzeń zainstalowano usztywniającą rozporę, którą twórcy nazwali G-Matrix. Koncept GV80 Coupe ma bazować na platformie z napędem wyłącznie tylnej osi, ale jego twórcy nie zdradzają niestety żadnych szczegółów technicznych. Jeśli miałby opierać się na produkowanym seryjnie od 2020 roku modelu GV80 - pod maską można spodziewać się turbodoładowanego V6 o pojemności 3,5 litra i mocy co najmniej 380 koni mechanicznych.
Czy koncept GV80 Coupe da w niedalekiej przyszłości początek nowemu modelowi produkowanemu seryjnie? To się jeszcze okaże. Obecnie w ofercie koreańskiej marki znajduje się sześć różnych modeli o napędzie spalinowym i elektrycznym. Genesis planuje, że do roku 2030 powiększy swoją ofertę do sześciu samochodów o napędzie elektrycznym i wejdzie na nowe rynki. W ubiegłym roku Genesis wszedł na pierwsze rynki europejskie, na których aktualnie oferuje większość ze swoich aut: od limuzyn G70 i G80, poprzez kombi G70 Shooting Brake po crossovery/SUV'y o oznaczeniach GV60, GV70 oraz GV80. Największa limuzyna, G90 z wydłużonym rozstawem osi, pozostaje specjałem przeznaczonym na rynki azjatyckie oraz północnoamerykańskie.
Źródło/zdjęcia: Genesis, Hyundai Genesis GV80 Coupe na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum