Volkswagen ID.7 - Duży okaz
Rodzina Volkswagenów o napędzie wyłącznie elektrycznym powiększyła się o nowego członka, który wprowadza ją do wyższego segmentu. Mowa o pierwszej, elektrycznej limuzynie niemieckiej marki. Został nią model o oznaczeniu ID.7, którego zadaniem jest zajęcie pozycji okrętu flagowego w gamie ID i lidera w swojej klasie.
Zupełnie nowy ID.7 mierzy prawie pięć metrów długości, odznacza się zaokrągloną, opływową karoserią w nowym stylu i bazuje na modułowej platformie MEB, na której do tej pory powstało już kilkanaście elektrycznych, seryjnych modeli marek Volkswagen, Audi, Skoda, Cupra oraz Ford. Na pokładzie limuzyny znalazł się między innymi zupełnie nowy system multimedialny z 15-calowym ekranem, wyświetlacz przezierny z funkcjami rozszerzenia rzeczywistości oraz poprawione przełączniki. Opcje: panoramiczny dach z funkcją automatycznego przyciemniania, nagłośnienie firmy Harman Kardon o mocy 700 W, adaptacyjne fotele z chłodzeniem, ogrzewaniem i funkcją suszenia oraz zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, które w określonych warunkach mają pozwalać na jazdę półautomatyczną.
Samochód wyposażono w nowy zespół napędowy o wewnętrznych oznaczeniu APP550, którego głównymi założeniami było zwiększenie wydajności i redukcja zużycia energii elektrycznej. Zasięg ID.7, w zależności od rozmiaru akumulatorów, ma dochodzić do 700 kilometrów (według norm WLTP), a pojazd ma być gotowy na korzystanie ze stacji szybkiego ładowani o mocy do około 200 kW. Maksymalna moc układu napędowego ma dochodzić do 286 koni mechanicznych w przypadku jednego silnika elektrycznego i napędu przenoszonego wyłącznie na tylną oś. W planach jest również wersja z dwoma silnikami i napędem obu osi. Dokładną specyfikację ID.7 poznamy w ciągu najbliższych miesięcy.
Nowy ID.7 jest jednym z aż dziesięciu nowych elektrycznych samochodów, które marka Volkswagen zamierza wprowadzić do sprzedaży do 2026 roku włącznie. W grupie tej znajdzie się także mały kompakt, zapowiedziany niedawno przez koncept ID.2all, którego cena nie ma przekraczać 25 tysięcy euro. Model ID.7 ma trafić na europejskie rynki jesienią tego roku. Później pojawi się w Chinach, a w roku 2024 ma być dostępny także dla klientów w Ameryce Północnej (w Chinach będzie produkowany lokalnie, na pozostałe rynki będzie budowany w zakładach w Emden w Niemczech). Nieoficjalnie mówi się, że ceny limuzyny mają zaczynać się od poziomu około 55 tysięcy euro (czyli co najmniej 250 tysięcy złotych). Plany Volkswagena na najbliższą dekadę zakładają elektryfikację całej oferty, a od roku 2033 produkcję na rynki europejskie wyłącznie samochodów o napędzie elektrycznym.
Źródło/zdjęcia: Volkswagen Volkswagen ID.7 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum