Aktualności
15.03.2023

Volkswagen ID.2all Stabilna podstawa

Volkswagen od kilku miesięcy zapowiadał powiększenie rodziny elektrycznych modeli z serii ID na obu końcach skali: o coś małego w przystępnej cenie oraz o limuzynę dużego formatu z dużym zasięgiem. Ten drugi model mamy zobaczyć w całej okazałości w drugim kwartale tego roku. Elektrycznego malucha zapowiada póki co koncept ID.2all.

Model, który w przyszłości wyrośnie z pięcidrzwiowego konceptu ID.2all zapowiadany jest jako najtańszy, elektryczny Volkswagen o przestronności Golfa i cenie porównywalnej z Polo. A dokładniej: wersja seryjna miałaby kosztować niecałe 25 tysięcy euro (aktualnie to równowartość niespełna 120 tysięcy złotych). Auto miałoby pojawić się na wszystkich, europejskich rynkach w 2025 roku i być jednym z dziesięciu nowych elektrycznych samochodów Volkswagena, które niemiecka marka zamierza wprowadzić do sprzedaży w ciągu trzech najbliższych lat. Nie będzie to najmniejszy elektryk w rodzinie: trwają prace nad jeszcze mniejszym modelem w cenie poniżej 20 tysięcy euro.

Zdjęcie Volkswagen ID.2all

ID.2all o długości 4,05 metra bazuje na kolejnej ewolucji modularnej platformy MEB o nazie MEB Entry, która w tym przypadku posłużyła po raz pierwszy do budowy elektrycznego auta z napędem przenoszonym wyłącznie na przednie koła. W koncepcie miał wylądować silnik elektryczny, który zapewnia do 226 koni mechanicznych i dzięki paczce baterii o bliżej nieokreślonej pojemności może nieprzerwanie pracować na dystansie do 450 kilometrów (według wstępnych kalkulacji zgodnych z normami WLTP). Ładowanie baterii w zakresie 10-80% w najlepszym przypadku zajmować ma około 20 minut. Auto będzie mogło pochwalić się między innymi bagażnikiem o pojemności 490 litrów, który będzie można powiększyć do 1330 litrów - to wartości utożsamiane zwykle z dużo większymi samochodami.

Zdjęcie Volkswagen ID.2all

ID.2all będzie całkiem żwawym maluchem: sprint od zera do setki ma zajmować niecałe siedem sekund, a prędkość maksymalna ma być ograniczona do 160 kilometrów na godzinę. Prace nad wersją seryjną trwają w najlepsze. Wśród nowych, elektrycznym Volkswagenów poznaliśmy niedawno zmodernizowanego ID.3, a jeszcze w tym roku zobaczymy minivana ID.Buzz z wydłużonym rozstawem osi oraz dużą limuzynę ID.7, której zasięg ma przekraczać 700 kilometrów. W dalszych planach jest także nowy, kompaktowy SUV. Wielka ofensywa Volkswagena zakłada, że będzie on jedyną europejską marką z tak szeroką ofertą samochodów elektrycznych.

Skomentuj na forumUdostępnij