Ford Mustang GT4 - Realizacja zapowiedzi
Oddział Ford Pefromance nie zwalnia w tym miesiącu ani na chwilę. Na początku czerwca swoją premierę miał nowy Mustang GT3, kilka dni później pochwalono się Raptorem na Rajd Dakar, a kilka dni temu na Pikes Peak wysłano elektrycznego SuperVana. Teraz wracamy do Mustanga: jego kolejne wcielenie to samochód wyścigowy typu GT4.
Ford pochwalił się pracami nad zupełnie nowym Mustangiem kategorii GT4 jesienią ubiegłego roku. Samochód przygotowywany jest na bazie Mustanga siódmej generacji przez oddział Ford Pefromance po raz kolejny we współpracy z nieodłącznym, kanadyjskim Multimatic Motorsports. Tak samo, jak w przypadku Mustanga GT3, punktem wyjścia był drogowy Mustang Dark Horse, na bazie którego powstał również torowy Dark Horse R. I na tym wcale nie koniec, Ford od miesięcy zapowiada, że wyścigowych Mustangów nowej generacji będzie jeszcze więcej. Ich premiery rozmieszczone są bardzo taktycznie: Mustang GT3 zadebiutował przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans, a Mustanga GT4 odsłonięto na kilka dni przed startem tegorocznego, 24-godzinnego wyścigu na Spa-Francorchamps.
Mustang GT4 napędzany będzie tradycyjnie wolnossącą, widlastą ósemką, bazującą na serii jednostek Coyote. Wolnossąca jednostka napędowa o pojemności pięciu litrów zostanie połączona ze skrzynią biegów firmy Holinger z pneumatycznymi łopatkami przy kierownicy. Na pokład trafią między innymi regulowane amortyzatory DSSV patentu Multimatic. Silniki będą produkowane w zakładach Forda w USA, a budową i sprzedażą Mustangów GT4 zajmie się Multimatic. Przy produkcji auta zostaną wykorzystane panele karoserii wykonane z wykorzystaniem włókien naturalnego pochodzenia. Na sezon 2024 dostępna będzie bardzo ograniczona liczba egzemplarzy - można już zgłaszać chęć zakupu, ale Ford nie daje żadnej gwarancji, że rzeczywiście znajdzie się dla nas egzemplarz.
Samochody typu GT4 są głównymi lub drugoplanowymi bohaterami kilku serii wyścigowych organizowanych pod skrzydłami SRO Motorsports Group: GT4 European Series, GT4 Asia, GT4 America, British GT Championship oraz GT America. Takie auta można zobaczyć również w wielu innych, regionalnych seriach wyścigowych oraz większych mistrzostwach, jak niemieckie Nürburgring Endurance Series i ADAC GT4 Germany oraz północnoamerykańskie IMSA Michelin Pilot Challenge. Kierowcy i zespoły mają obecnie do wyboru GT4 kilkunastu różnych marek z całego świata (w niektórych przypadkach nawet po dwa różne modele): Alpine, Aston Martin, Audi, BMW, Chevrolet, Ford, Ginetta, KTM, McLaren, Mercedes-AMG, Nissan, Porsche, Saleen oraz Toyota. Osiągi wszystkich samochodów wyrównywane są tradycyjnie przed regulacje Balance of Performance.
Źródło/zdjęcia: Ford Ford Mustang GT4 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum