Aktualności
19.07.2023

Porsche 718 Cayman GT4 RS Manthey Kit

Manthey, specjalizujące się od lat w wyścigowych i drogowych Porsche, rozszerza swoje wpływy o 718 Caymana w wydaniu GT4 RS. Najszybsze coupe w obecnej ofercie marki z silnikiem umieszczonym centralnie można teraz zamawiać ze specjalnym pakietem modyfikacji, który znacznie poprawi jego możliwości torowe.

Coupe 718 Cayman GT4 RS zadebiutowało w połowie listopada 2021 roku na salonie samochodowym w Los Angeles jako najmocniejszy członek rodziny 718. Auto wyróżniało się między innymi nowymi panelami karoserii z włókien węglowych, pakietem aerodynamicznym, który zwiększył docisk aerodynamiczny o około jedną czwartą, zrzuceniem około 35 kilogramów w porównaniu do zwykłego 718 GT4, obniżonym zawieszeniem, opcjonalnym ogumieniem Michelin Pilot Sport Cup 2 R, silnikiem podkręconym do równych 500 koni mechanicznych oraz pakietem Weissach adresowanym do stałych bywalców torów wyścigowych. Na 20,83-kilometrowej pętli Nürburgring-Nordschleife samochód popisał się okrążeniem z czasem siedmiu minut i 9,3 sekundy. Z najnowszym zestawem modyfikacji pod tytułem Manthey Kit wynik ten poprawiono o kilka kolejnych sekund.

Zdjęcie Porsche 718 Cayman GT4 RS Manthey Kit

Nowy pakiet modyfikacji został opracowany w ramach współpracy oddziału Porsche Motorsport z zakładami Manthey. Najważniejsze zmiany to: pakiet aerodynamiczny z nowymi elementami i poszerzonym o 85 milimetrów, regulowanym skrzydłem z tyłu, okrągłe nakładki z włókien węglowych na tylne koła, nowe amortyzatory i sprężyny zawieszenia z szerokimi możliwościami regulacji, stalowe przewody hamulcowe, podświetlane progi, opcjonalne klocki hamulcowe do użytku torowego oraz szereg różnego rodzaju dodatków, jak detale karoserii z włókien węglowych, zaczepy do holowania czy dekoracje. Całkowity docisk aerodynamiczny przy prędkości 200 kilometrów na godzinę udało się zwiększyć prawie dwukrotnie: z 89 do 169 kilogramów.

Zdjęcie Porsche 718 Cayman GT4 RS Manthey Kit

Układ napędowy pozostał nietknięty. Za plecami kierowcy pracuje wolnossący, 6-cylindrowy boxer o pojemności czterech litrów rodem z 911 GT3, z którego wyciśnięto 500 koni mechanicznych i 450 niutonometrów. Silnik zespolono z dwusprzęgłową skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach. Samochód wyposażony w Manthey Kit przetestowano już na Nürburgring-Nordschleife. Za kierownicą ponownie znalazł się Jörg Bergmeister, a Caymana GT4 RS wyposażono ponownie w ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Wynik okrążenia: siedem minut i 3,121 sekundy. To aż o prawie 6,2 sekundy krócej, niż w przypadku zwykłego GT4 RS. Manthey Kit będzie do nabycia na rynkach europejskich od grudnia tego roku. Cena na rynku niemieckim: skromne 42,5 tysiąca euro, wliczając VAT (cennik samego Caymana GT4 RS zaczyna się od 155,6 tysiąca euro).

Skomentuj na forumUdostępnij