Aktualności
28.07.2023

Nichols N1A Wiedza specjalistyczna

Na rynek po kilku latach prac wchodzi oficjalnie pierwszy model od Nichols Cars. Jest nim lekki, sportowy spyder o oznaczeniu N1A. Za całym przedsięwzięciem stoi między innymi jeden z ojców słynnego McLarena MP4/4, którym w 1988 roku zwyciężono w piętnastu z szesnastu wyścigach mistrzostw świata Formuły 1.

Nichols Cars zostało powołane do życia w 2017 roku, a jednym z założycieli firmy był Steve Nichols, który w lutym tego roku świętował swoje 76 urodziny. Nichols spędził drugą połowę lat osiemdziesiątych, lata dziewięćdziesiąte i początek XXI stulecia w Formule 1 w zespołach McLarena, Ferrari, Saubera, Jordana oraz Jaguara. U McLarena był jednym z ojców słynnego MP4/4, którym Prost i Senna zdominowali Formułę 1 w sezonie 1998. Wyścigowy McLaren, ale z zupełniej innej beczki, był również inspiracją dla pierwszego samochodu, który Nichols zaprojektował pod własnym nazwiskiem. Model N1A ma być spadkobiercą McLarena M1A z lat sześćdziesiątych, którym ścigano się w Europie oraz Ameryce Północnej. Nowy samochód będzie dopuszczony do zwykłego ruchu drogowego.

Zdjęcie Nichols N1A

N1A bazuje na autorskiej platformie z włókien węglowych oraz aluminium i ubrany jest w otwartą karoserię z włókien węglowych. Na pokład trafiło ręcznie produkowane zawieszenie, lekkie felgi z ogumieniem Michelin Pilot Sport Cup 2 oraz kontrola trakcji. Opcje: wspomaganie kierownicy, regulowany ABS oraz niezliczone możliwości indywidualizacji. Samochód o długości około 4,3 metra ma ważyć zaledwie jakieś 900 kilogramów. Stosunek mocy do masy: nawet ponad 700 koni mechanicznych na tonę, zależnie do wyboru wersji napędowej. A do wyboru będzie kilka różnych konfiguracji, każda z wolnossącym silnikiem oraz 6-stopniową skrzynią biegów od Dana Graziano z opracowaną przez Nicholsa dźwignią wzorowaną na dźwigni używanej w Formule 1 przez Sennę.

Zdjęcie Nichols N1A

Ofertę otworzy wolnossące V8 od General Motors o pojemności 6,2 litra, z którego płynąć ma jakieś 467 koni mechanicznych. Opcja: nowy układ dolotowy i jakieś 527 koni mechanicznych. Oferta ostateczna: 7-litrowe V8, bazujące na silniku serii LS3 od General Motors, z którego wyciśnięto prawie 660 koni mechanicznych! Każdy silnik będzie przygotowywany ręcznie przez Langford Performance Engineering, które specjalizuje się m.in. w serwisowaniu zabytkowych jednostek V8 oraz V10 rodem z Formuły 1. Od wersji 7-litrowej rozpocznie się sprzedaż N1A: w nawiązaniu do piętnastu wygranych MP4/4 powstanie tylko 15 takich egzemplarzy, które będą numerowane. Całkowita produkcja modelu we wszystkich wersjach ma być limitowana do maksymalnie stu sztuk.

Skomentuj na forumUdostępnij