Aktualności
04.11.2023

Mercedes-AMG GLE 53 Pełna hybrydyzacja

Niekończące się modernizacje sportowych samochodów firmowanych przez markę Mercedes-AMG dotarły po raz kolejny do modelu GLE. A konkretniej: GLE 53. W najnowszym wydaniu maszynę, dostępną w dwóch wersjach nadwoziowych, przeobrażono w hybrydę typu plug-in, która zapewnia duży zasięg w trybie elektrycznym.

Rodzina AMG GLE, produkowana w obecnej generacji od 2018 roku, przeszła ostatnią modernizację na początku tego roku. W przypadku GLE 53 można było mówić wtedy o 6-cylindrowych, rzędowych silnikach z podwójnym turbodoładowaniem - klasyczną turbosprężarką i elektrycznym kompresorem - o pojemności trzech litrów, które generowały 435 koni mechanicznych oraz 560 niutonometrów plus dodatkowe 22 KM oraz 200 Nm ze zintegrowanego rozrusznika-generatora. W najnowszym, hybrydowym wydaniu jednostkę spalinową poddano kolejnym modernizacjom, po których wyciśnięto z niej maksymalnie 449 koni mechanicznych oraz 560 niutonometrów. Przy okazji przejścia na pełną hybrydyzację pozbyto się elektrycznej sprężarki. Jej obowiązki przejął pełnowymiarowy silnik elektryczny.

Zdjęcie Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid

W najnowszym GLE 53 Hybrid silnik spalinowy współpracuje w ramach adaptacyjnego napędu wszystkich kół AMG Performance 4Matic+ z jednostką elektryczną z magnesami trwałymi o mocy 100 kW (136 koni mechanicznych) i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm, akumulatorem trakcyjnym o pojemności 31,2 kilowatogodzin oraz 9-stopniową, automatyczną skrzynią biegów. Maksymalna moc systemowa: 544 koni mechanicznych. Maksymalny systemowy moment obrotowy 750 niutonometrów. Samochód ma rozpędzać się do setki w czasie 4,7 sekundy i rozwijać elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 kilometrów na godzinę. Zasięg w trybie elektrycznym, w którym prędkość maksymalna będzie ograniczona do 140 kilometrów na godzinę, na dochodzić co najmniej do osiemdziesięciu kilometrów (SUV: 80-86 kilometrów, Coupe: 82-87 kilometrów).

Zdjęcie Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid

Hybryda korzysta ze wszystkich nowości, które wprowadzono w rodzinie GLE wiosną tego roku i wyróżnia się detalami stylistycznymi, jak osłona chłodnicy, 21-calowe felgi oraz emblematy. W aucie wzbogacono wyposażenie standardowe: otwierany, panoramiczny dach, asystent świateł drogowych, podgrzewane przednie siedzenia, nagłośnienie Burmester, aktywny wydech AMG Performance i kierownica AMG Performance. Dla hybrydy przygotowano zmodernizowane, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne AMG Ride Control z nowymi elementami, przeprogramowane ESP i tryby jazdy (Comfort, Sport, Sport+, Slippery i Individual). Nowy wariant 53 domyślnie uruchamia się w elektrycznym trybie jazdy, w którym przy prędkościach do 20 km/h aktywny jest, wymagany prawnie na terenie Unii Europejskiej, system dźwiękowy na zewnątrz. Cennik Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid na terenie Niemiec, wliczając 19% VAT, startuje z poziomu 125,5 tysiąca euro (obecnie to co najmniej 560 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij