RDP Challenger SRT8 Twin Turbo - Kto pierwszy, ten lepszy
Krótkodystansowe wyścigi na ćwierć bądź 1/8 mili to jeden ze sportów narodowych USA. Amerykanie potrafią przekształcić w sprinterów niemal wszystko, a obok specjalnie konstruowanych na te okazje dragsterów pojawiają się również auta bazujące na modelach produkowanych seryjnie. Jednym z nich jest najnowszy Dodge Challenger.
Latem 2008 mogliśmy podziwiać Challengera SRT8 zmodyfikowanego pod kątem dragstripów przez fabryczną ekipę, a w grudniu minionego roku na Performance Racing Industry Show na Florydzie swoją propozycję w tym temacie pokazało RDP Motorsport ze stanu Ohio (firma działa również w Australii, Europie i Zjednoczonych Emiratach Arabskich).
Zakład od lat trudniąca się tego typu przeróbkami (w planach mają już też Ferrari i Lamborghini!) zaopatrzył coupe Dodge'a między innymi w: unikatowy system podwójnego doładowania Twin Bullet/RDP Harrop, nowe wały, korbowody i tłoki, nowy wydech oraz system nitro od Nitrous Express.
Cały zestaw pozwala na wyciśnięcie w chwilach uniesienia przeszło 1200 koni mechanicznych, które w czystej formie lądują na tylnych kołach... poprzez seryjną skrzynię biegów! Jedyną zmianą, jaką w niej dokonano jest zainstalowanie konwertera momentu obrotowego od RDP. W szaleństwie tym Amerykanie mają bardzo konkretny cel: jako pierwsi w Challengerze chcą zejść w sprincie na ćwierć mili poniżej 10 sekund.
Źródło/zdjęcia: rdpmotorsport.com, challengerblog.com RDP Challenger SRT8 Twin Turbo na forumDodge Challenger SRT8 - prezentacja modeluSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum